Kalustopoistoja 2025

16xx on kyllä hyviä.
En nyt titteliä "hyvä" noille antaisi. Kyllä sieltä siedettäviä yksilöitä löytyy. Viimeisimmät kokemukseni tuosta sarjasta ovat autoista 1601 ja 1610 joista ensimmäinen oli lämpimällä kelillä aivan järkyttävä; ilmastointi puhkui täysillä mutta lämpötila oli kuin saunassa. Myös kolinaa oli varsin paljon. Jälkimmäinen puolestaan oli äänimaailmaltaan ihan siedettävä ja ilmastointikin pelitti edes tyydyttävästi. Ei noille silti tähtiä paljon jaella - tai no, ehkä luovimman rumpukoneen rakennuskilpailussa😅
 
En nyt titteliä "hyvä" noille antaisi. Kyllä sieltä siedettäviä yksilöitä löytyy. Viimeisimmät kokemukseni tuosta sarjasta ovat autoista 1601 ja 1610 joista ensimmäinen oli lämpimällä kelillä aivan järkyttävä; ilmastointi puhkui täysillä mutta lämpötila oli kuin saunassa. Myös kolinaa oli varsin paljon. Jälkimmäinen puolestaan oli äänimaailmaltaan ihan siedettävä ja ilmastointikin pelitti edes tyydyttävästi. Ei noille silti tähtiä paljon jaella - tai no, ehkä luovimman rumpukoneen rakennuskilpailussa😅
Itse en näe Omneissa niin paljon pahaa mitä valtaosa. Tosiaan räminä ja kolina on jonkinmoista, mutta se vaivaa ehkä eniten Rautatientorilta lähtiessä. Muuten ihan hyviä autoja. Eivät ole yhtä lämpimäpiä kun samanikäiset Volvot ja toisin kun Volvot niin nää Scaniat ei kuulosta siltä että ne sammuisi joka kerta ku ne yrittää lähteä liikkeelle. Eli ei noilla omasta mielestäni mikään kiire ole lähteä. Erityisesti 1601-1607 sarjan autoja voi jopa haukkua ihan hyväksi.
 
Omneissa on se hyvä puoli, että on Scania, Scanian tekniikka ja nopeat ovet. Huono puoli on itse korimalli. Nuo Cummins-Omnit 1608-1610 on ihan siedettäviä.
Nopeiden ovien kääntöpuolena valmistajana Tamware eli tuttuun tapaan välillä melkoisia rimpuloita. Suburbaneissa saman valmistajan ovet ovat huomattavasti vakaammat.

Ja toki jokainen omaan mielipiteeseensä oikeutettu. Itsellä nopeasti mieleen tulleet isoimmat miinuspointit ovat huono jalkatila (olen vajaat kaksimetrinen) esimerkiksi Volvoon verrattuna sekä sisätilojen muoviset osat ja rakennuslaatu. Toki muutakin olisi mutta jätetään nyt tähän. Olen itse Volvoon kiintyneempi lähes päivittäisen matkustamisen takia ja siksi nuo Scaniat ovat alempana omalla listalla.
 
ÅL 88 oli tilausajossa vähän aikaa sitten
Joo, tilausajossa joka oli mun tilaama. Tosin en oo varma oliko sillä myös muita tilausajoja silloin mut viikko pari sitten sillä ajettiin jopa linjaa Kivistön ympäristössä.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

KAH #1318 tilannetta en tiedä mutta on sitä ennenkin katsastamattomalla Scalalla ajeltu linjaa.
Joo, ennen tätä viimeisin esimerkki tällaisesta taitaa olla Koiviston Auton 905, ellei sitten Pohjolan Liikenteen tai Nobinan puolelta oo tapahtunut vastaavaa...
 
Viimeksi muokattu:
...Vai onko sittenkään? Tänään oli nimittäin linjalla 600, olin kyydissä.
Sen jälkeen, kun viittaamasi Jonne R:n viesti oli kirjoitettu, 1318:sta on saatu useita näkö- ja tutkahavaintoja. Myös kuvia ja kuvalinkkejä on julkaistu eri ketjuissa. Ensimmäisten toukokuussa tänne kerrottujen havaintojen jälkeen tarkistin Trafin palveluista auton tilannetiedot, ja se oli 13.5. saanut hyväksytyn päätöksen katsastuksessa (korjauskehotus kyllä oli).

Noin viikon vanha kuva 1318:sta, auto siinä on normaalisti linjalla.
 
Takaisin
Ylös