Kalustopoistot 2010

Huomasin kuukanko:n sivuilta että TLL 37 (ex. Helb 203) on poistettu. Miksi?
 
Paikallisliikennesivujen mukaan HelB 9623 olisi poistettu, onkohan auto todellakin lopullisesti poistettu? Elokuussa auto olisi sijoitettuna linjan h90 ruuhkavuoroon, mutta oli useaan otteeseen korjaamolla.

Miksihän tuo 9623 on nykyään hakunilan varikon pihan reunassa seisomassa?
 
Miksihän tuo 9623 on nykyään hakunilan varikon pihan reunassa seisomassa?
Kas, viikko sitten se oli vielä poistorivissä Varhan varikon takapihalla. Myyty?
Vuodenvaihteessa Varhaan pitäisi mahduttaa pari-kolmekymmentä autoa lisää. Joten olisiko poistorivi saanut häädön muualle?

Saman sarjan autoista 9621 ja 9625 häärivät e22:lla ja e52:lla. 9622 on Vuosaaressa 90:llä vuorossa 851.
 
Kas, viikko sitten se oli vielä poistorivissä Varhan varikon takapihalla. Myyty?

Joo ihan pari päivää vasta seissyt NF 157:n vieressä siinä vanhan lahdentien reunalla. Osaksi h72 alihankintaa? :biggrin:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
HelBin Koskelan varikolla seisoo bussit 9603 - 9605, 9611, 9616, 9701 - 9703, 9705, 9707 - 9710, 9711 - 9714, 9814, 9816, 9820, 9822, 9823, 9857, 9859, 9860, 9868, 9869, 9872, 9947, 9948, 9950, 9952, 68, 106 ja 130. Syksyn aikana linjalla olleista suurimmassa osassa on vielä Buscomit kiinni, 9869:stä ja 68:sta ne on kuitenkin irrotettu. Nähtäväksi jää, mitkä tuolla seisovista busseista tulevat takaisin liikenteeseen elokuussa.
 
HelBin Koskelan varikolla seisoo bussit 9603 - 9605, 9611, 9616, 9701 - 9703, 9705, 9707 - 9710, 9711 - 9714, 9814, 9816, 9820, 9822, 9823, 9857, 9859, 9860, 9868, 9869, 9872, 9947, 9948, 9950, 9952, 68, 106 ja 130. Syksyn aikana linjalla olleista suurimmassa osassa on vielä Buscomit kiinni, 9869:stä ja 68:sta ne on kuitenkin irrotettu. Nähtäväksi jää, mitkä tuolla seisovista busseista tulevat takaisin liikenteeseen elokuussa.

Tuo 130 on vielä erittäin hyvä kuntoinen Ikarukseksi, olen sillä pari kertaa tullut nytten viime aikoina. Viimeksihän se oli Espoon puolella vakiona linjalla 3. En voi tietenkään väittää ettei myös nuo ex. Sta Ikarukset toimisi hyvin. 102,103 ruuhkissa näkee ajossa. Ajaisipa vielä s121.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tuo 130 on vielä erittäin hyvä kuntoinen Ikarukseksi, olen sillä pari kertaa tullut nytten viime aikoina. Viimeksihän se oli Espoon puolella vakiona linjalla 3. En voi tietenkään väittää ettei myös nuo ex. Sta Ikarukset toimisi hyvin. 102,103 ruuhkissa näkee ajossa. Ajaisipa vielä s121.
Kaikki mätä ei toki näy ulospäin. ;)
130:ssa on alkuperäinen lattia, joka on "hieman" pehmennyt. Tuskinpa tuo on Espoon 3:lla ollut viime aikoina vakiona, kun ei sitä linjaa ole HelB vuosiin ajanut!
 
HelBin Koskelan varikolla seisoo bussit 9947, 9948, ja 130.

Outoa jos poistavat noita ikaruksia. 130 on ehkä vähän hapan, mutta muistaakseni kuitenkin koriääniltään todella hiljainen ja LÄMMIN :biggrin: olin n. 1.5v sitten sillä linjalla 362, ja olin ajamassa ekaa sivua aamulla petikosta helsinkiin päin ja joku nainen tuli vähän ennen rajatorpan nestettä sanomaan että saisiko matkustamon lämpötilaa hieman alaspäin, kun siellä tulee jo hiki.. Silloin oli ensimmäisiä pakkasaamuja. 130 taitaa olla kuitenkin ainoa remontoimaton ikarus omasta sarjastaan.

Samaan muistikuvaan istuu myös nuo 9947 ja 9948, kun niillä ajettiiin syksyllä 09 yksittäiset aamuruuhkasivut linjoja 362/363 ja molemmissa oli juuri valmistuneet lattiaremontit ja todella ryhdikkäitä autoja :redface: Ja ajo-ominaisuuksiltaan ehdotonta eliittiä
 
Näin matkustajan näkökulmasta on todettava, että Ikaruksissa alusta merkkaa paljon. Scania-Ikarukset ovat pahimpia täryjyriä, joilla olen matkustanut, mutta Volvo B10BLE-alustaisissa saa pehmeää ja tasaista kyytiä ja kunhan moottoritilan sisäluukku pysyy kiinni, myös kohtuu hiljaista. :)
 
Näin matkustajan näkökulmasta on todettava, että Ikaruksissa alusta merkkaa paljon. Scania-Ikarukset ovat pahimpia täryjyriä, joilla olen matkustanut, mutta Volvo B10BLE-alustaisissa saa pehmeää ja tasaista kyytiä ja kunhan moottoritilan sisäluukku pysyy kiinni, myös kohtuu hiljaista. :)
Ja näin kuljettajan näkökulmasta asia on täysin samansuuntainen :D Lähes kaikki Scaniat täristää, toiset alustan johdosta, toiset moottorin, yleisemmin niiden yhdistelmä! Ainoat mielestäni kunnolliset olivat Lahti 402:t. siis nuo vm -00, ei ne -94:t!! Ja nää uudet Scalat vm.2010-2011 vielä toistaiseksi mukavia.. :biggrin:
 
HelB 9856 ja 9942 ovat Ruhassa ilman Buscomeja ja sellaisen lumikasan alla, etteivät ole olleet vähään aikaan liikenteessä.
 
HelBin Koskelan varikolla seisoo bussit 9603 - 9605, 9611, 9616, 9701 - 9703, 9705, 9707 - 9710, 9711 - 9714, 9814, 9816, 9820, 9822, 9823, 9857, 9859, 9860, 9868, 9869, 9872, 9947, 9948, 9950, 9952, 68, 106 ja 130. Syksyn aikana linjalla olleista suurimmassa osassa on vielä Buscomit kiinni, 9869:stä ja 68:sta ne on kuitenkin irrotettu. Nähtäväksi jää, mitkä tuolla seisovista busseista tulevat takaisin liikenteeseen elokuussa.

Nyt Buscomit on käyty irrottamassa busseista 9603, 9604, 9950, 106 ja 130. Koskelassa oleva kalusto on muutenkin vähän vaihtunut, ainakaan 9605 ja 9709 eivät ole enää pihassa, mutta paikalla on ilman Buscomeja mm. 9874, 9933 ja OmniCityjä. 9605 on ajoneuvoliikennerekisterin mukaan poistettu liikennekäytöstä.

Nobina 121 (Volvo B10BLE / Carrus City L vuodelta 1995) on ilman Buscomia Veromiehen korjaamolla.

Tästä näköjään tuli varaosalähde, nyt enää sen raato on jäljellä Veromiehessä.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä näköjään tuli varaosalähde (NF 121), nyt enää sen raato on jäljellä Veromiehessä.

Ympyrä on siis sulkeutunut. Autohan on valmistettu vuoden 94 lopulla siinä reilun kilometrin päässä Wiiman tehtaalla ja nyt siis tien pää tullut lähes samalla tontilla :icon_frown:
 
Lieneeköhän Nobinalta poistunut myöskin Scania L113 / Carrus City M -mallisia autoja #24, 26, 43 ja 128 sekä Volvo Ikarus #156? Meinaan tänä vuonna ja 2010 loppuvuodesta en ole nähnyt niitä linjalla.
 
Takaisin
Ylös