Kalustopoistot 2011

NF #108 havaitaan tälläkin hetkellä koulutusajossa Rautatientorilla ilman myyntilaitteita
 
Klovin romuriviin on tullut autot 51 ja 334. 51:stä on buscom irti. Myös yhdestä säfflestä on päästy eroon kun 150 on ilman buscomia korjaamokatoksessa
 
Vs: Kalustopoistot 2010

Mikähän mahtaa olla Nobinan kaasutelien (#197-199) tila? Tammikuussa niitä kaikkia näkyi säännöllisesti Lauttasaaressa paikkaamassa Säfflejä mutta myös muilla linjoilla. Nyt helmikuussa en ole muistaakseni nähnyt niitä linjalla missään. Eli olisiko nämäkin nyt poistettu kun kaikki Ruotsin Säfflet on saatu ajoon.

NF 197, NF 198 ja NF 199 näyttävät majailevan GE Tip trailerin pihassa Vantaan Hakkilassa. Ei kun ostamaan vaan :biggrin:
 
Jonkun pitäis ostaa näitä busseja ja laittaa talteen johonkin museoon :D Se on niin masentavaa kun ne ajetaan loppuun jossain Kazakstanissa...
 
Åbergin linjan viimeinen Lahti 400 numerolla #3 poistuu ajosta Pe 3.6., joten nyt on kiire jos haluaa sillä vielä matkustaa. Auto ajelee linjan 105/B ruuhkavuoroissa. Tuo taitaa muuten olla koko HSL-alueen viimeinen Lahti 400 korilla oleva bussi? Korsisaaren puolimatalat autot 82 ja 83 taitavat olla mallia 402 vaikka ovatkin tätä Åbergin lahtikkoa muutaman vuoden vanhempia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Åbergin linjan viimeinen Lahti 400 numerolla 3 (HGR-433) on nyt Scan-autolla myynnissä, hinta 10 000€ ja kuntoluokitus HYVÄ!
 
9.6

Tuupakan häkkiin on ajettu Veoliat 145,147,148,149,150 sekä Nobinalta vuokratut 403,407,409,414,422 ja 423. Kaikki ilman buscomeja ja myyntilaitteita.
 
9.6

Tuupakan häkkiin on ajettu Veoliat 145,147,148,149,150 sekä Nobinalta vuokratut 403,407,409,414,422 ja 423. Kaikki ilman buscomeja ja myyntilaitteita.

Näkyikös Tuupakassa vielä puolimatalia autoja 142 ja 144? Nämähän ovat tulleet ajoon vuoden 1996 alussa kuten matalikot 145 - 150. Linjojen 650 - 652 ruuhkia noilla puolimatalilla saisi vielä ajaa.
 
Kyllä autot 145-150 jotka siis ovat nyt Tuupakan häkissä olivat ainakin kuskin kannalta vielä erinomaisessa kunnossa. Ainut huono puoli näissä autoissa oli vain kilpilaite:cool:
Aikanaan kun noin vuonna 2025 esim. Ivecot poistuvat niin en millään jaksa uskoa, että ne ovat niin hyvässä kunnossa kuin autot 145-150 nyt olivat.
 
Kyllä autot 145-150 jotka siis ovat nyt Tuupakan häkissä olivat ainakin kuskin kannalta vielä erinomaisessa kunnossa.

VT 146 ei ollut vielä päätynyt häkkiin vaan oli normaalissa rivissä kuten myös autot 142 ja 144 ja näissä myös buscomit ja myyntilaitteet yhä paikoillaan.
 
37kpl autoja piti poistua kesäliikenteen alussa sisältäen 95-96 korkeat ja 99 ikaruksia. 96 matalat jää kaiketi varalle, vaikka näilläkään ei saa ajaa kun heinäkuulle 2012.

Sopimuksien päätymisien johdosta autotarve vähenee 36:lla mutta tarjonnan muutokset muutamilla linjoilla kasvattavat sitä kahdella. Lisäksi voi laskea muutaman vara-auton, joista osaa tarvitaan taas vuodenvaihteessa Herttoniemen uusilla linjoilla. Eli jos tuo luku, 37 poistettavaa, pitää paikkansa, ei vara-autoprosentti juurikaan eroa talviliikenteeseen verrattuna. Ja jälleen kerran viime talvi osoitti, että Nobinalla oli suuria vaikeuksia saada oikeanlaista tai ylipäänsä kalustoa liikenteeseen. Liekö sitten tavoitteena pitää vara-autojen määrä mahdollisimman optimaalisella tasolla, koska jokaisesta autosta on kuitenkin maksettava vakuutukset yms. olivatpa ne ajossa tai varikolla seisomassa.
 
Nobinalta vuokratut 403,407,409,414,422 ja 423

Nämä on nyt viety takaisin Kloviin.

Westendin Linja 7 on yhtiön varikolla ilman Buscomia. Buscomien kanssa varikolla oli vielä vanhemman kaartin busseista 6, 9, 25, 71 ja 215. Sen sijaan siellä ei näkynyt iltaruuhkan jälkeen busseja 18, 74 - 77 tai 105 - 107. 107 kuulemma ainakin olisi palautettu Turkuun.
 
Tuupakan häkkiin on päätynyt lisää kalustoa, nyt siellä seisovat myös Veoliat 136, 137, 142, 144, 158, 175, 181, 185, 194, 227, 229, 272, 277, 279, 364, 365, 368, 369, 386 ja 387. Ainakin autoista 142, 144, 272, 277 ja 279 on poistettu buscomit ja myyntilaitteet.
 
Takaisin
Ylös