Kalustopoistot 2011

NF 298 ilman buscomeja klovissa (se palanut)

Kävi nyt syksyllä virossa korjattavana ja buscomit on eilen laitettu takaisin kiinni. Erikoisuutena tässä on nyt takavalot jotka ovat vanhaan tapaan suorakulmaiset
 
Nf 172 ja 179 on tietojeni mukaan matkanneet Tallinaan viime viikolla
 
Wl 71 oli röylän hallin pihan perällä. Myös kaksi city l:ää, ex 4 ja joku e94. Wl 25 oli hävinnyt sieltä jonnekin :S Venäjä? :(

Wl 25 ajeli äskettäin Turunväylää vastaan :) Ehkäpä on Blues ajossa tänään kun ajeli lepävaaraan päin sopivaan kellonaikaan :redface: WL 215 tosin seisoi viikonloppuna Röylän hallilla
 
HelB 71 ja 72 on molemmat poistettu liikenteestä ajoneuvoliikennerekisterin mukaan.

Myös WL 158 ja WL 64 on poistettu liikenteestä samaisen lähteen mukaan ja viimeisenä omistajana TIP Trailer.
 
Onkohan Westendin Linjan vanha City L 6 poistunut viime vuonna aktiivikäytöstä? Enää sitä ei näkynyt Matinkylän varikolla ja ajoneuvoliikennerekisterin mukaan määräaikaiskatsastuskin on suorittamatta.

Uudet Crossway LE:t 6 ja 7 kyllä olivat varikolla, vieläkin rekisteröimättöminä.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Kalustopoistot 2012

Miksi ihmeessä muuten Nobina 410-412 on poistettu? Jos oikein muistan niin olivat Nobinan 512A:n aikaan sen vakiokalustoa, sen siirryttyä Pohjolalle, ei ole noita näkynyt. Hyvässähän kunnossa nuo silloin vielä olivat, ja olisi vieläkin 7v ja risat käyttöaikaa jäljellä (jos nyt tähän aikaan yöstä osasin oikein laskea), vm on siis 2003.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Kalustopoistot 2012

Siellähän ne nököttää klovin varikolla lumikasassa, ovat kuulemma kalleimpia autoja ylläpitää kun seisovat vähän väliä korjaamolla. Ovat käyttöönotettu 12/2003 joten ovat vasta elinkaaren puolessa välissä. Voisivat kyllä laittaa ne kuntoon ja poistaa vaikka pari niistä hirvityksistä jotka kuuluvat sarjaan 358-364
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
#410-412 olivat varmaan epävarmimmat autot Nobinalla loppuvaiheessa. Oli meinaa tosi harvinaista, että 512:lla olisi näkynyt kaikki kolme samalla kertaa. Lisäksi noissa alkupään B12BLE:issä on varsin korkea polttoaineen kulutus, mikä lienee osaltaan vaikuttanut poistoon. Connexillahan oli aikoinaan vähän aikaa pari 2-akselista Volvo B12BLE 8700LE:tä, jotka poistettiin dieselsyöppöyden vuoksi.
 
#410-412 olivat varmaan epävarmimmat autot Nobinalla loppuvaiheessa. Oli meinaa tosi harvinaista, että 512:lla olisi näkynyt kaikki kolme samalla kertaa. Lisäksi noissa alkupään B12BLE:issä on varsin korkea polttoaineen kulutus, mikä lienee osaltaan vaikuttanut poistoon. Connexillahan oli aikoinaan vähän aikaa pari 2-akselista Volvo B12BLE 8700LE:tä, jotka poistettiin dieselsyöppöyden vuoksi.

Eikös yksi niistä ollut vakiona 731:llä ? Ja Connexilla oli yksi numerolla 200 [lööperiä]ja se oli/ on nykyään Savonlinjan riveissä?[/lööperiä]

tuo Connex 200 oli siis NEX-394 ja googlen mukaan se olisi nykyään Jakk:lla..
 
Viimeksi muokattu:
#410-412 olivat varmaan epävarmimmat autot Nobinalla loppuvaiheessa. Oli meinaa tosi harvinaista, että 512:lla olisi näkynyt kaikki kolme samalla kertaa. Lisäksi noissa alkupään B12BLE:issä on varsin korkea polttoaineen kulutus, mikä lienee osaltaan vaikuttanut poistoon. Connexillahan oli aikoinaan vähän aikaa pari 2-akselista Volvo B12BLE 8700LE:tä, jotka poistettiin dieselsyöppöyden vuoksi.

Nobinalla on kuitenkin yhä ajossa kolme tasan samanlaista Volvoa Jokerilinjalla. Sitä en tosin osaa sanoa, ovatko päivittäin vai ainoastaan ruuhka-aikaan. Mutta kyllä 410-412:kin varmasti kelpaisivat vielä ruuhka- tai vara-autoiksi jonnekin, vaikkapa Lauttasaaren linjoille.
 
Nobinalla on kuitenkin yhä ajossa kolme tasan samanlaista Volvoa Jokerilinjalla. Sitä en tosin osaa sanoa, ovatko päivittäin vai ainoastaan ruuhka-aikaan. Mutta kyllä 410-412:kin varmasti kelpaisivat vielä ruuhka- tai vara-autoiksi jonnekin, vaikkapa Lauttasaaren linjoille.

Tainnut kyseisten Jokeri-Volvojen alkuperäinen liikennöitsijä pitää hieman parempaa huolta niistä alkuvuosina. Näillähän kuuluisi ajaa nykyään vain 550:n lyhyitä ruuhkapätkiä aamuin iltapäivisin arkipäivinä. Jotain 2000-luvun puolenvälin Volvoista kertonee myös se, että esim. Pohjolan Liikenne on käyttänyt teli-Volvoja #807-812 jo pitkään pelkissä ruuhkavuoroissa kun taas saman ikäiset teli-Scalat #801-806 ovat tahkoneet pitkiä kokopäivävuoroja vaikka kalustojen ominaisuudet (päästötasot yms) ovat samat.
 
8.9.

HelB 9905 / h57

Tämä taitaa olla yksiä viimeisiä havaintoja HelB 9905:stä. Viime syyskuun jälkeen sitä ei ole enää näkynyt linjalla ja ajoneuvoliikennerekisterin mukaan se on sekä poistettu liikenteestä että rekisteriin merkitty omistaja (HelB-Fleet Oy) on ilmoittanut myyneensä ajoneuvon.
 
Jotain 2000-luvun puolenvälin Volvoista kertonee myös se, että esim. Pohjolan Liikenne on käyttänyt teli-Volvoja #807-812 jo pitkään pelkissä ruuhkavuoroissa kun taas saman ikäiset teli-Scalat #801-806 ovat tahkoneet pitkiä kokopäivävuoroja vaikka kalustojen ominaisuudet (päästötasot yms) ovat samat.
Oliskohan tässä kuitenkin syynä se että nuo volvot kuluttavat naftaa ihan luokattoman paljon? Muutenhan ne ovat varsin erinomaisia kuljettimia.
 
Takaisin
Ylös