Kalustopoistot 2012

Voihan se olla hyvinkin poistettu, ja kuljettajan päätteestä en ole 100varma mutta ainakin matkustamon näyttö autossa kiinni oli silloin.
Eli et siis tiedäkään, oliko bussissa Helmi-laitteen keskusyksikköä ja kuljettajapäätettä. Pelkkä näyttö nyt ei yksinään tarkoita mitään.
 
Eli et siis tiedäkään, oliko bussissa Helmi-laitteen keskusyksikköä ja kuljettajapäätettä. Pelkkä näyttö nyt ei yksinään tarkoita mitään.

En, mutta olen aika varma että oli, jos auto vietti aamuruuhkat ihan vakiona h72:lla. Mutta Joonas Pio:n havainto ja kuvat tukevat sitä epäilyä että 433:sta on poistettu HELMI nyt kesän aikana (ja ihan syystäkin jos se ei enään h72:lla liiku joka oli ainoa syy pitää autossa HELMI:ä. 433:lla tuli kuitenkin paljon matkustettua, ja pieni hämäräkuva olisi siitä kuljettajapäätteestä. Sellasta kuvaa 433:sta en itseltäni löytänyt jossa tuo HELMI laitteet näkyisi. ELi joko Nobina on ajanut edellisen kauden HELMIttömällä autolla tai siinä on ollu HELMI joka on poistettu.

Ei ole sinulle ajosarjasta kuvaa (koska sellasten kuvaamisia en harrastele) jossa näkyisi auto 433 joka on tarkoitettu linjalle h72 aamuruuhkaan, jossa lukee HELMI -vuorontunnus sarjassa myös.
 
Viimeksi muokattu:
Joonaksen kuvassa 433_12 näkyy ettei kuljettajalaitetta tai johtoja varten ole edes reikiä missään
. Viime talvena helmistä löytyi muistaakseni h72:n vakiosarjat autoille 697-699 ja 701-708. City L:ssä taisi olla vain autossa 400 helmi viime talvena ja on kai edelleenkin, jos sekoitat siihen? Toki helmitön vakioautokaan ei yllätä, pari vuotta sitten myllypuross oli sarja joss aluksi ajettiin h95/97/V:tä nf 178:lla jossa oli helmi ja perään h55:tä nf 138:lla jossa ei ollut helmiä, ja tämä siis oli vakiona näin :D
 
Joonaksen kuvassa 433_12 näkyy ettei kuljettajalaitetta tai johtoja varten ole edes reikiä missään
. Viime talvena helmistä löytyi muistaakseni h72:n vakiosarjat autoille 697-699 ja 701-708. City L:ssä taisi olla vain autossa 400 helmi viime talvena ja on kai edelleenkin, jos sekoitat siihen? Toki helmitön vakioautokaan ei yllätä, pari vuotta sitten myllypuross oli sarja joss aluksi ajettiin h95/97/V:tä nf 178:lla jossa oli helmi ja perään h55:tä nf 138:lla jossa ei ollut helmiä, ja tämä siis oli vakiona näin :D

Ei se 400 kuitenkaan ollut.. :) Muistan sen hyvin siitä kun se ajeli niitä h76B:n iltaruuhkia joka arkipäivä, ja tuttuni usein ajo sitä (nyt ulkomailla joten en häneltäkään voi kysyä asiaa).
 
Tuupakan häkissä on ollut jo jonkin aikaa Espoosta tulleita Ikaruksia kaksi ja myös Carruksia kaksi. En tosin tiedä palaavatko ajoon?

Ikarukset ovat 196 ja 214, varmaan tulevat syksyllä ajoon kun kummassakin on myyntilaitteet ja buscomit paikallaan. Linjebuss-väriset City L:t ovat siirtyneet häkistä varsinaiselle varikkoalueelle, huoltohallissa näytti olevan yksi jonka numeroa en nähnyt, mutta koska pihalla seisoi autot 136, 363, 365, 368 ja 369, niin hallissa oli sitten joko 364 tai 370.
 
Nobinat 5, 9, 20, 44, 138, 178 ja 292 ovat Veromiehen korjaamolla ilman Buscomeja.

WL 63 on GE Tip Trailerin tarhassa Havukoskella ilman Buscomia ja WL:n teipit poistettuina.
 
luultavasti 407, 409 ja 414 korvaavat poistuneita h72:lla kun niihin on asennettu helmit. Ja vaikka en ole edes Erkki, niin minä olisin ajanut tuollaisella mieluusti :) pieksee esim. scalan 6-1

Uumoilin oikein h72:n Ikarusten korvaavat ovat nuo 407, 409 ja 414. 700-704 ikaruksia ei siis pitäisi enää näkyä siellä. h72:n vakioksi asettuu myös kuolleista noussut nf 403 joka varmaan löytynee jo hakunilasta tai ainakin kolohongan/vuosaaren alihankkija korjaamolta ;)
 
Vs: Uudet bussit, syksy 2012

Mikä muuten mahtaa olla Klovin tilanne tällä hetkellä, paljonko autoja siirrettiin muille varikoille uusien tieltä ja paljonko on menossa poistoon?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Uudet bussit, syksy 2012

Mikä muuten mahtaa olla Klovin tilanne tällä hetkellä, paljonko autoja siirrettiin muille varikoille uusien tieltä ja paljonko on menossa poistoon?

Eiköhän tämän kesän poistot ole jo pääpiirteissään tehty, poistettuja autoja voit hakea vaikka näiltä sivuilta http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/nof.html ja http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/nof_pois.html Vanhempia City L:ä on ainakin täällä Vantaalla korvattu uudemmilla sarjan 400-439 volvoilla.
 
Vs: Uudet bussit, syksy 2012

Eiköhän tämän kesän poistot ole jo pääpiirteissään tehty, poistettuja autoja voit hakea vaikka näiltä sivuilta http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/nof.html ja http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/nof_pois.html Vanhempia City L:ä on ainakin täällä Vantaalla korvattu uudemmilla sarjan 400-439 volvoilla.

Ja Hakunilaan on siirretty jotain 400-sarjan pätkä Volvoja 8700LE:tä (mm. 486 ja 487) ja esim. 480 teli scala. Syytä sitten harva tietää miksi ovat siirtäneet. Ilmeisesti jääneet Klovissa ylimääräisiksi?
 
Vs: Uudet bussit, syksy 2012

Ja Hakunilaan on siirretty jotain 400-sarjan pätkä Volvoja 8700LE:tä (mm. 486 ja 487) ja esim. 480 teli scala. Syytä sitten harva tietää miksi ovat siirtäneet. Ilmeisesti jääneet Klovissa ylimääräisiksi?

Eikös jotkut 400-sarjan pätkä 8700:sista tarjottu 740/741/742?
 
Vs: Uudet bussit, syksy 2012

Eikös jotkut 400-sarjan pätkä 8700:sista tarjottu 740/741/742?

Ei. 4 uutta pätkä Volvoa, 4uutta teli Volvoa, 1x -07 teli Volvo 8700LE (600-sarjasta), 1x pätkä Volvo 8700LE, 3x pätkä Ikarus E94 ja 5x pätkä City L (4x -03 ja 1x -04)
 
Vs: Uudet bussit, syksy 2012

Ei. 4 uutta pätkä Volvoa, 4uutta teli Volvoa, 1x -07 teli Volvo 8700LE (600-sarjasta), 1x pätkä Volvo 8700LE, 3x pätkä Ikarus E94 ja 5x pätkä City L (4x -03 ja 1x -04)

nuo vanhat city ällät korvattiin autoilla 483-487
 
Takaisin
Ylös