Idän suunnan pikavuorojen ajaminen Itiksen kautta on sinällään perusteltua, mutta Östersundom on tarpeeton kierto. Jos Itiksestä lähdettäisiinkin Kehä ykköstä pohjoiseen ja kaarrettaisiin suoraan motarille, saattaisi matka-aika nopeutua aavistuksen verran ja ainakin fiilis, että bussi oikeasti etenee, olisi aidompi. Vartiokylän/Meltsun pysäkki taitaa olla aika marginaalisessa käytössä?
Pasilan kautta ajamalla voidaan myös kehäradan valmistuttua korvata lentokenttäyhteys myymällä bussien ja paikallisjunan yhteensopivaa lentokenttämatkalippua niille, jotka idän suunnasta tultaessa tätä yhteyttä tarvitsevat. Missään tapauksessa samaan suuntaan meneviä pikavuoroja ei pidä ajaa useampaa eri reittiä, eli Pasilan kautta ajakoon joko kaikki tai ei kukaan.
Pasilan kautta ajamalla voidaan myös kehäradan valmistuttua korvata lentokenttäyhteys myymällä bussien ja paikallisjunan yhteensopivaa lentokenttämatkalippua niille, jotka idän suunnasta tultaessa tätä yhteyttä tarvitsevat. Missään tapauksessa samaan suuntaan meneviä pikavuoroja ei pidä ajaa useampaa eri reittiä, eli Pasilan kautta ajakoon joko kaikki tai ei kukaan.