Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ethän tarkoita sitä Camo Riviera -niveltä? Siitä on peräkärry poistettu.Vieläkö Lohiniva ajaa Oulu-Kemi-Tornio-Kolari -linjaa Van Hool -nivelellä? Ainakin se oli kohtuullisen tuttu ilmestys tuolla välillä.
Aiheeseen liittyen kerrottakoon Westendin 24:n jatkavan ensi viikon jälkeen töitään Levitunturilla. Kuulema tilurinivel ASS-150 on viety Viroon Raplaan As Sebelle kunnostettavaksi entistä ehommaksi!
Ethän tarkoita sitä Camo Riviera -niveltä? Siitä on peräkärry poistettu.
Ei voi olla mennyt vuonna 1996, koska olen ajanut sillä 2.1.1998 linjaa 04N. Hyvin pian sen jälkeen se kyllä lähti, eli väitän, että 8710 oli Koivurannalla kesällä 1998.Kylläpä vain, ja itse asiassa se (BCE-710) meni sinne jo 1996. Vuosikymmenen lopulla se taisi uittautua jo seuraavaan kohteeseensa eli Tallinna Autobussikoondikseen, missä se lienee vieläkin (TAK 1034, rekkari 034 TAK).
Niin pitikin olla. Näköjään aiempaan viestiini oli pujahtanut lyöntivirhe. Hyvä että tuli oikaistuksi.8710 oli Koivurannalla kesällä 1998.
Jotenkin hieman mietityttää ajatus yli 20-vuotiaan auton remontoimisesta oikeaan tilausajokäyttöön... Vaikka Eestin poika tekisi miten hyvän ja halvan työn, niin ei se tuollaisesta vanhuksesta silti uuden veroista tee... Jonakin elämysbussina (tyyliin Pohjolan Matkan saunabussi) tuollainen varmasti menettelisi, mutta en osaa nähdä tuon ikäistä autoa enää tiluribussina, jota asiakkaitaan arvostava yritys ajoon tarjoaisi.
Käytännössä nivel ei ole hyvä vaihtoehto pitkälle matkustamiselle, vaan teli jos on on tarvetta lisätilalle.
Tuo on muokattu kuva, vertaapa kahta viimeistä osaa. Ne ovat identtiset.
Juu, niin näyttää olevan.Tuo on muokattu kuva, vertaapa kahta viimeistä osaa. Ne ovat identtiset.
Jopa viimeisen ikkunan heijastus on samanlainen.
Kyllä se teknisesti mahdollista olisi. Toinen asia sitten on, että miksi...En tiedä olisiko sitten oikeasti mahdollista tehdä kaksinivelkaksikerrosbussi.
Kokeillaans tällä ja kokeillaan onnea noiden Swebusin autojen #4081, #4082, #4083 ja #4084 kanssa.Alkuperä on Ruotsissa, mutta tuo toteutus on kyllä aikamoinen... Kuvatekstien mukaan tuo olisi ainakin viime syksynä ollut ~1100 km Moskova-Rostov -linjalla. Ja tuskin tuolla Ruotsissakaan on mitään nurkkalinjoja veivattu. Mikäli sitten kokoonpano on siellä edes ollut tuollainen, jotenkin kun tuntuu omituiselta noin pitkässä telivetäjässä vielä nivelrahtivaunu perässä. Kalustolistat esiin, tietääkö kukaan tuosta enempää..?
Olen myös siinä käsityksessä, että näissä telirahtiletkuissa olisi juurikin 12-litrainen moottori. Olisiko ollut vieläpä niin, että normaalin 10-litraisen mahurin tilalle olisi modifioitu FH12 -kuorma-autoissakin tutuksi tullut D12 -pystykone vetävän akselin etupuolelle. Modifikaatio kaiketi suoritettu Volvon toimesta?Svenskbusshistorian mukaan näissä olisi Volvon D12A420 kone (pystymoottori B12 malliin), VIN-koodin mukaan 340hv THD103KD
Kokeillaans tällä ja kokeillaan onnea noiden Swebusin autojen #4081, #4082, #4083 ja #4084 kanssa.
Svenskbusshistorian mukaan näissä olisi Volvon D12A420 kone (pystymoottori B12 malliin), VIN-koodin mukaan 340hv THD103KD