Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Debit-juttu on nyt selvä. City Bike Finlandilla on nyt käsittelyssä selvityspyyntö täysin kortittoman ja mahdollisesti maksuhäiriöisen asiakkaan pyöränkäytön mahdollisuus.
Mutta voihan foorumilla joku tietää miten maksukortiton ja luottotiedot menettänyt voi käyttää kaupunkipyörää. Tuo Wallet -kortti. Toimiiko luottotietonsa menettäneelle. Tai korrektimpi ilmaus, jos on maksuhäiriömerkintöjä.
City Bike Finlandin puhelinnumeroon 09 425 788 10 soitin eilen ja tänään juuri äsken. Numero on varustettu valikoilla, eli siellä esiintyy tällaista: "mikäli asiasi koskee x, paina1 tai z paina kolme jne" näitä kysymyksiä on useita peräkkäin.
Eilen jonotin yli 10 minuuttia, sitten lopetin , äsken sain vastauksen: "valitsemasi henkilön vastaaja on täynnä, yritä myöhemmin uudelleen !". Eilen sinne lähetettyyn sähköpostiviestiin ei ole vielä vastattu.
Mutta voihan foorumilla joku tietää miten maksukortiton ja luottotiedot menettänyt voi käyttää kaupunkipyörää. Tuo Wallet -kortti. Toimiiko luottotietonsa menettäneelle. Tai korrektimpi ilmaus, jos on maksuhäiriömerkintöjä.
tässä yhteydessä sopii keskusteluun ottaa mukaan teema: "Onko kaupunkipyörien käyttö helppoa ja kätevää". Itse en viel ä ole käyttäjä, joten en tiedä.
Pitkin viikkoa Kaupunkisuunnittelumessuilla älyköt, filosofit, aktiivit ja urbaanisuuden ylistäjät tuovat esiin mitä kaupunkitilassa voi tehdä ja mitä siellä pitäisi tehdä ja edelleen jokaisella on vahva mielipide tulevaisuuden kaupungista. Tähän liittyy se että moottorikäyttöiseen joukkoliikennevälineeseen pääsee kuka tahansa, mutta kaupunkipyörän käyttö vaatii toimenpiteitä ja selvityksiä. Olemmeko samanarvoisia kaupunkitilassa ?
Miksi julkisen tahon pitäisi ilman muuta antaa polkupyörän arvon verran luottoa henkilölle, joka on omalla toiminnallaan osoittanut, että ei ole luoton annon arvoinen?
Niin, nykymaailmassa rahalaitosten luottokelpoisuuden poistaminen alkaa olla jo hieman samanlaista kuin ammoisina aikoina oli kansalaisluottamuksen menettäminen (eli eipä siis mitään uutta auringon alla...):Miksi julkisen tahon pitäisi ilman muuta antaa polkupyörän arvon verran luottoa henkilölle, joka on omalla toiminnallaan osoittanut, että ei ole luoton annon arvoinen?
Prepaid-puhelinta voi käyttää maksamalla etukäteen. Ainakin jossain vaiheessa sai liittymän joiltain operaattoilta maksamalla takuurahan. Joku vastaava menettely toimisi helposti pyörien suhteen.
Prepaid-puhelinta voi käyttää maksamalla etukäteen. Ainakin jossain vaiheessa sai liittymän joiltain operaattoilta maksamalla takuurahan. Joku vastaava menettely toimisi helposti pyörien suhteen.
Se olisi mielenkiintoista jos kaupungin päätöksentekoelimissä on mennyt läpi tieto siitä, että kaupunkipyörän käyttäjällä pitää olla luottotiedot kunnossa.
Kysymykseeni kortittoman ja maksuhäiriöisen mahdollisuudesta käyttää kaupunkipyörää CityBike Finland vastaa näin:
Hei,
hyväksytyt maksukortit löytyvät HSL:n Kaupunkipyörät-sivun 'usein kysyttyä'-kohdasta osoitteessa:
https://www.hsl.fi/kaupunkipyorat
Eli tulkitaan tuo vastaukseksi kaupunkipyörän käyttäjällä pitää olla luottotiedot kunnosa. Annetaan Sote-keskukset Alepalle ja CityBike Finlandille, niin loppuu jäkätys eduskunnassa, kun kansa tulee halvalla terveeksi.