Olet väärässä. Kuten sanoin, paikallisyhteyksiä tarjoaa (pika)ratikka nykyisten asemien valuma-alueelle ja laajemminkin.Pohjois-Haagan aseman siirtäminen (ja Kannelmäen aseman lakkauttaminen vielä enemmän) huonontaisi joukkoliikenneyhteyksiä alueilla asuville. Sopivalla täydennysrakentamisella, Pohjois-Haagan aseman uusi sijainti voisi olla väestö- ja työpaikkapohjaltaan ainakin lähes yhtä hyvä kuin aseman nykyinen sijainti, mutta tuskin juurikaan parempi, jos kaikista Helsingin seudun moottoriteistä ei luovuta (mites esim. rahti kulkee?). Nykyisellä linjastolla siirto parantaisi vaihtoyhteyksiä lisäämällä helpon vaihdon vain 20 minuutin välein kulkevalle linjalle 553. Jos asema siirrettäisiin, 554:llä olisi nykyistä parempi syy jatkaa vanhan aseman ohi kulkemista, kun alueen joukkoliikennetarjonta joka tapauksessa heikkenee.
Toisin sanoen, voimme olettaa, että aseman uudesta sijainnista voisi koitua ihan vähän enemmän hyötyä kuin haittaa. Jos asema rakennettaisiin nykyään, kenties tuo olisi parempi paikka sille. Pohjois-Haagan asema on kuitenkin jo olemassa. Aseman siirto ei ole halpa homma, ja vääjäämätön junaliikenteen katko sen rakentuessa ei myöskään paranna kulkuyhteyksiä rakennusvaiheessa. Hyöty tuollaisesta olisi siis aika pieni verrattuna kustannuksiin ja rakentamisen aikaisiin haittoihin. Oikean kaupungin rakentaminen ei toimi samalla tavalla kuin kaupunginrakennuspeleissä eli pistetään peli paussille ja siirretään olemassa oleva rakennus pilkkahintaan.
Rautatieliikenne Kannelmäen ja Pohjois-Haagan asemilla katkeaisi joka tapauksessa niiden asemien peruskorjaukseen, joka ei ole halpaa lystiä sekään. Rakentamalla vain yksi korvaava asema voidaan jopa säästää rahaa.
Kaupunkia rakennetaan paremmaksi tekemällä parempaa kaupunkia, ei toteamalla että kaikki on mahdotonta ja turhaa ja tehotonta ja loputtomasti tyytymällä nykytilanteen paikkaamiseen epätyydyttävillä ratkaisuilla. Paitsi Helsingissä, jossa kaikki hyvä on mahdotonta.