Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2006/2007
Ei ole ihan yksiselitteistä, että 738:lla tarvitaan vain korkeata kalustoa. Käytän sitä usein aamuruuhkassa Helsinkiin, jolloin matkustajakapasiteetti onkin todellinen ja tärkein kriteeri autotyyppiä valitessa. Kuitenkin linjan paluuvuorot nykyisin palvelevat merkittävää osaa Itä-Keravan syöttöliikenteestä junaan ja Keravan keskustaan, ja näillä vuoroilla taas matalalattiaisuudesta olisi etua. Ns. puolimatala kalusto lienee parasta, tai ainakin korkealattiaisista sellaiset, joissa on kunnon ovet (min. 1+2+1 tai 1+2+0). Tästä tuli paasattua vissiin toisessa ketjussa eilen aikalailla.
Kiitos asiantuntevista vastauksista. Jos ymmärsin oikein, linjalla 738 ajettaneen edelleenkin korkealattiaisilla autoilla.
Ei ole ihan yksiselitteistä, että 738:lla tarvitaan vain korkeata kalustoa. Käytän sitä usein aamuruuhkassa Helsinkiin, jolloin matkustajakapasiteetti onkin todellinen ja tärkein kriteeri autotyyppiä valitessa. Kuitenkin linjan paluuvuorot nykyisin palvelevat merkittävää osaa Itä-Keravan syöttöliikenteestä junaan ja Keravan keskustaan, ja näillä vuoroilla taas matalalattiaisuudesta olisi etua. Ns. puolimatala kalusto lienee parasta, tai ainakin korkealattiaisista sellaiset, joissa on kunnon ovet (min. 1+2+1 tai 1+2+0). Tästä tuli paasattua vissiin toisessa ketjussa eilen aikalailla.