339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Olen vuosia yrittänyt rummuttaa sen puolesta, että valtimoista pahimmin tukkeutuneille (Simonkatu/Kaivokatu, Pitkäsilta) tehtäisiin ohitusleikkaukset, ettei tarvitsisi kärsiä infarkeista. Mutta eipä asia tunnu kiinnostavan ketään sellaista, jolla olisi edes teoreettinen mahdollisuus tehdä asialle jotakin.
Lasipalatsin ohitusleikkaukseksi kävisi aika hyvin Fredan puuttuvan pätkän kiskotus sopivin vaihdeyhteyksin. Onhan niitä kiskoja sinne piirrelty, mutta ei sitä asiaa kukaan millään tavalla edistä.
Hakaniemen tilanne on vielä hassumpi. Nyt on koko kansi revitty auki ja kiskoja uusitaan, mutta kenellekään ei ole tullut mieleen tehdä edes vaihdeyhteyttä niin, että Hakaniemeen pohjoisesta tulevat vaunut voitaisiin kääntää ympäri.
Vielä absurdimpaa on, että ihan tosissaan tutkitaan sellaista, että kaikki Kalasatamasta ja Laajasalosta tulevat ratikat ohjattaisiin nekin Pitkällesillalle. Perusteluksi minulle on kerrottu, että Hakaniemessä on metro. En oikein ymmärrä, miksi Kalasatamasta ja Laajasalosta pitäisi kärrätä väki metron ääreen Hakaniemeen, mutta en toki olekaan liikenneinsinööri. Käyttämällä Liisankatua tai Pohjoisrantaa+Aleksia saataisiin uusien alueiden vaunut keskustaan tukkimatta Hakaniemen valtimoa ja samalla syntyisi ainakin Hämeentien linjoille käyttökelpoinen varayhteys.
Lasipalatsin ohitusleikkaukseksi kävisi aika hyvin Fredan puuttuvan pätkän kiskotus sopivin vaihdeyhteyksin. Onhan niitä kiskoja sinne piirrelty, mutta ei sitä asiaa kukaan millään tavalla edistä.
Hakaniemen tilanne on vielä hassumpi. Nyt on koko kansi revitty auki ja kiskoja uusitaan, mutta kenellekään ei ole tullut mieleen tehdä edes vaihdeyhteyttä niin, että Hakaniemeen pohjoisesta tulevat vaunut voitaisiin kääntää ympäri.
Vielä absurdimpaa on, että ihan tosissaan tutkitaan sellaista, että kaikki Kalasatamasta ja Laajasalosta tulevat ratikat ohjattaisiin nekin Pitkällesillalle. Perusteluksi minulle on kerrottu, että Hakaniemessä on metro. En oikein ymmärrä, miksi Kalasatamasta ja Laajasalosta pitäisi kärrätä väki metron ääreen Hakaniemeen, mutta en toki olekaan liikenneinsinööri. Käyttämällä Liisankatua tai Pohjoisrantaa+Aleksia saataisiin uusien alueiden vaunut keskustaan tukkimatta Hakaniemen valtimoa ja samalla syntyisi ainakin Hämeentien linjoille käyttökelpoinen varayhteys.