Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,293
Ja virallisempi nimi tälle nykyiselle "Kolmen sepän aukiolle" oli silloin Raitiotientori.Aikoinaan --- kyseistä pysäkkialuetta alettiin kutsua liikennesirkukseksi
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ja virallisempi nimi tälle nykyiselle "Kolmen sepän aukiolle" oli silloin Raitiotientori.Aikoinaan --- kyseistä pysäkkialuetta alettiin kutsua liikennesirkukseksi
Kannatan Raitiotientori-nimen rehabilitointia. Leningradkin on palautettu Pietariksi.Ja virallisempi nimi tälle nykyiselle "Kolmen sepän aukiolle" oli silloin Raitiotientori.
En ole varma onko järkevää että kaikki linjat kulkevat tuolla lailla yhden pisteen kautta. Mielestäni parempi tapa on sellainen, jossa jokainen linja risteää tai sivuaa mahdollisimman monen muun kanssa, mutta eri paikoissa. Helsingin pieni keskusta ja niemen kapeus tietenkin rajoittavat vähän tuota - olettaen että kaikkien linjojen edes tulee kulkea keskustan kautta. No kasi on tietenkin hyvä esimerkki siitä, että tämä ei ole mitenkään välttämätöntä.
Siksi "melkein-keskustapysäkki" Lasipalatsi/Rautatientori ei ole järin huono, muttei mitenkään loistava.
Puhekielessä se taas kulki Hullunamyllynä.Ja virallisempi nimi tälle nykyiselle "Kolmen sepän aukiolle" oli silloin Raitiotientori.
Jokainen voi koittaa eläytyä tilanteeseen, jossa täytyy vieraassa kaupungissa käyttää jotain kummallista bussi- tai ratikkalinjaa, joka ajaa hankalasti hahmotettavaa kasilenkkiä, samaan suuntaan kiertävä linja pysähtyy samalla pysäkillä kaksi kertaa kierroksen aikana...
Minulle Helsingin kolmosratikan nykyreitti ja numerokin kelpaa (nykyiset pysäkitkin kelpaavat), mutta kelpaisiko nykyreitti myös muutoksen toivojille, jos linjanumero vaihtuisi Eläintarhassa ja Olympialaiturilla?