Koiviston Auto Porvoo

Liittynyt
13 Heinäkuu 2008
Viestit
263
Isosta vuoden 2014 Volvo 9700-sarjasta (FLN-rekkarit) teipattu
#44 valkoisena Onnibus-teippeihin
#46 ja #48 Koiviston Auto-teksteihin.
 
Onko tiedossa mitä kalustosiirtoja luvassa kun Porvoon 861/863-motarivuorot Helsinkiin muuttuvat M17/M77-Megavuoroiksi ja M100 Porvoo-Turku aloittaa, molemmat ilmeisesti sitten kaksikerroksisilla autoilla ajettaviksi?

Sääli jos vanhat Porvoon Liikenteen 9700/B8R vm 2014-autot siirtyvät pois paikkakunnalta, ovat matkustajan kannalta hyviä pendelöinti/työskentelyautoja.
 
Onko tiedossa mitä kalustosiirtoja luvassa kun Porvoon 861/863-motarivuorot Helsinkiin muuttuvat M17/M77-Megavuoroiksi ja M100 Porvoo-Turku aloittaa, molemmat ilmeisesti sitten kaksikerroksisilla autoilla ajettaviksi?

Sääli jos vanhat Porvoon Liikenteen 9700/B8R vm 2014-autot siirtyvät pois paikkakunnalta, ovat matkustajan kannalta hyviä pendelöinti/työskentelyautoja.
Jyväskylän seutuliikenteessä ja Länsi-Uudenmaan liikenteessä saattaisi olla 3.6. alkaen tarvetta tuon ikäiselle ja tyyppiselle kalustolle. Nuo väljästi penkitetyt Porvoon Volvo 9700S:t eivät suoraan kelpaa Länsi-Uudellemaalle, missä vaatimuksena Helsinki - Nummela -liikenteessä oli 54 istumapaikkaa, mutta toki noihin autoihin olisi mahdollista lisätä paikkoja.
 
Onko tiedossa mitä kalustosiirtoja luvassa kun Porvoon 861/863-motarivuorot Helsinkiin muuttuvat M17/M77-Megavuoroiksi ja M100 Porvoo-Turku aloittaa, molemmat ilmeisesti sitten kaksikerroksisilla autoilla ajettaviksi?

Sääli jos vanhat Porvoon Liikenteen 9700/B8R vm 2014-autot siirtyvät pois paikkakunnalta, ovat matkustajan kannalta hyviä pendelöinti/työskentelyautoja.
Mutta onko niitä mega-vuoroja nyt tarpeen ajaa 2-kerroksisilla kuitenkaan, ei varmaan ainakaan kaikkia? Kyllähän muuallakin näkee välillä mega-vuoroilla yksikerroksista kalustoa.
 
Mutta onko niitä mega-vuoroja nyt tarpeen ajaa 2-kerroksisilla kuitenkaan, ei varmaan ainakaan kaikkia? Kyllähän muuallakin näkee välillä mega-vuoroilla yksikerroksista kalustoa.
Kalusto kierrollisesti ajavat pääasiassa kaks kerros busseilla Porvoo- Turku väliä. Ja myös Kotkaan ulottuvalla.. Helsinki - Turku välillä ei varmaankaan normi bussilla edes aina pärjää. Mitä nyt Mega vuoroilla ollut välillä normi kalustoo niin johtuu ihan vain ettei ole ollut kunnossa olevaa kalustoa linjoille.
 
Onko tiedossa mitä kalustosiirtoja luvassa kun Porvoon 861/863-motarivuorot Helsinkiin muuttuvat M17/M77-Megavuoroiksi ja M100 Porvoo-Turku aloittaa, molemmat ilmeisesti sitten kaksikerroksisilla autoilla ajettaviksi?

Sääli jos vanhat Porvoon Liikenteen 9700/B8R vm 2014-autot siirtyvät pois paikkakunnalta, ovat matkustajan kannalta hyviä pendelöinti/työskentelyautoja.
Ymmärtääkseni Jyväskylään on tulossa tuohon Hankasalmen välille korkealattiaisia 8900-Volvoja..
 
Kalusto kierrollisesti ajavat pääasiassa kaks kerros busseilla Porvoo- Turku väliä. Ja myös Kotkaan ulottuvalla.. Helsinki - Turku välillä ei varmaankaan normi bussilla edes aina pärjää. Mitä nyt Mega vuoroilla ollut välillä normi kalustoo niin johtuu ihan vain ettei ole ollut kunnossa olevaa kalustoa linjoille.
Onnibusilla on M77:sta myös muutama vuoro lyhennetyllä Porvoo linja-autoasema - Helsinki tunnuksella F77. Joka sitten kai varmasti on Flex-kalustoa.
 
Onnibusilla on M77:sta myös muutama vuoro lyhennetyllä Porvoo linja-autoasema - Helsinki tunnuksella F77. Joka sitten kai varmasti on Flex-kalustoa.
Eli jos meinaavat osittain noita vuoroja ajaa kaksikerrosautoilla niin sittenhän Porvoosta luulisi olevan joutilaana useampikin yksilö mitä pystyisi esimerkiksi vaikkapa Satakuntaan siirtämään..
 
Jossain on hehkuteltu, että Onnibusilla/Koivistolla olisi massiivinen sarja VDL-yksikerrosbusseja tulossa ns maantieliikenteeseen. Onko kenelläkään tietoa siitä?

Minusta olisi tyylikästä, jos Koivisto Porvoolle hankittaisiin Helsingin pendelöintiliikenteeseen varta vasten rakennettuja kaksikerroksisia autoja. Megathan ovat siihen aika outoja, ahdas etusisäänkäynti, ahdas liikkuminen sisällä. Ovatkohan Volvo DD:t tässä parempia? Kun Suomen Liedossa nyt kuitenkin rakennetaan doubledeckereitä mm. Tukholman seutuliikenteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos meinaavat osittain noita vuoroja ajaa kaksikerrosautoilla niin sittenhän Porvoosta luulisi olevan joutilaana useampikin yksilö mitä pystyisi esimerkiksi vaikkapa Satakuntaan siirtämään..
Megavuorothan tähänkin mennessä on yleensä ajettu siten että ne kiertää varikolta toiselle. Eli tässä tapauksessa todennäköisesti Porvoo-Helsinki-Turku(kuljettaja vaihtuu, auto jatkaa matkaa), uusi auto ja Turku-Helsinki Porvoo.
 
Mikä on toivo, että saadaan työvuorolistat ja autonkierrot kuntoon heinäkuussa, jotta Porvoo-Helsinki-liikenne normalisoituu?

Eilen huvittava tilanne kun M77-kuski lähti vahingossa Porvoosta etuajassa ja jätti 4-5 matkustajaa rannalle, mutta kiersipä Aleksanterinsillan ja Taidetehtaan kautta takaisin ja otti tyylikkäästi anteeksipyydellen meidät kyytiin torilta toisella kierroksella.
 
Mikä on toivo, että saadaan työvuorolistat ja autonkierrot kuntoon heinäkuussa, jotta Porvoo-Helsinki-liikenne normalisoituu?
Konsernissa on tiettävästi edelleen pulaa kuljettajista, joten ei tilanne välttämättä ihan heti helpota. Ensisijaisesti pyritään varmastikin ajamaan sopimusliikenteet, kun niiden ajamatta jättämisestä tulisi sanktioita. Markkinaehtoista liikennettä on helpompi karsia kun kyseessä on firman oma bisnes.
 
Tietokantojen mukaan kaksi 17-paikkaista Transit-pikkubussia vm 2018 tuotu Porvooseen Jyväskylästä.
 
Vanha mediumkoon Volvo 8700 #4 ZOK-822, joka ajaa vain ELY-paikkureita Porvoossa, teipattuna Onnibusin (??!) logoihin? Mistäköhän ihme syystä? Minusta siinä menee brändit aikalailla sekaisin.
 
Takaisin
Ylös