Koiviston Auto

Eikö jokin aika sitten liikkunut huhuja, että Koivisto-konserni olisi tekemässä isojakin kauppoja VDL:n kanssa, muistaakseni jopa tyyliin sadasta autosta?
Samalla olisi hyvä sauma puhdistaa pölyjä vähän jo ummehtuneesta OnniBus -brändistä. Mutta ehkä molemmat jää toiveajatteluksi :D
 
Koiviston Auto Jyväskylä ajaa Himos-Jämsä-Lahti väliä kolmena päivänä viikossa 3.12.2024-1.6.2025. Ti ja pe ajetaan kaksi kierrosta aamuisin ja iltapäivisin ja su yksi kierros iltapäivisin. Linjanumero 490 ja LSL-alueella käy vain LSL-liput.

 
Osaako joku kertoa, mikä tämän reitin idea on? Perjantai- ja sunnuntailähdöt toimivat ainakin hyvin hiihtobussina, mutta tiistai on täysin erillään. Enimmillään 64 tunnin arkivuoroväli ei ole ainakaan kovin houkutteleva alueen asukkaille.
 
Osaako joku kertoa, mikä tämän reitin idea on? Perjantai- ja sunnuntailähdöt toimivat ainakin hyvin hiihtobussina, mutta tiistai on täysin erillään. Enimmillään 64 tunnin arkivuoroväli ei ole ainakaan kovin houkutteleva alueen asukkaille.
Olisiko sitten ajateltu jotain asiointipohjaisia vuoroja tms, liekkö sitten olisi kannatusta ajaa M-P tai M-S kun loppuiko nuo aiemmatkin vuorot mitä silloin oli niin juurikin kannattamattomina..
 
Osaako joku kertoa, mikä tämän reitin idea on?
Ainakin Kuhmoisissa OnniBusin F24-reitin liikennöinnin lakkauttaminen tämän vuoden elokuussa herätti suurta huolta, koska se lopetti kokonaan joukkoliikenneyhteyden etelän (Lahden ja Helsingin) suuntaan. F24 oli markkinaehtoista liikennettä, mutta tämä uusi yhteys on ELY-keskusten, LSL:n ja kuntien tilaamaa. Tällä yritetään hieman paikata OnniBusin jättämää aukkoa, että edes jonkinlainen joukkoliikenneyhteys säilyisi.

Kuhmoisten Sanomat 29.8.2024: Bussiyhteyksien palauttamiseen on jo valmis suunnitelma

Kuhmoisten Sanomat 6.11.2024: Joukkoliikenne palautuu 24-tielle – ainakin hetkeksi

OnniBus / Koiviston Auto ei ainakaan vielä virallisesti ole ilmoittanut, että F24-vuorot loppuisivat kokonaan, vaan kuulemma liikenteen mahdollisesta palauttamisesta ensi kesäkaudeksi "päätetään myöhemmin". Kyseessä on varmasti markkinaehtoisuuden näkökulmasta haastava linja, sillä mökkipaikkakuntia palvelevalla linjalla kouluvuoden aikana matkustajia todella lienee korkeintaan vain kourallinen, mutta kesälomien aikana etenkin viikonloppuisin bussit voivat olla viimeistä istumapaikkaa myöten täynnä.

 
Takaisin
Ylös