Ei tuolle linjalle noin hoidettuna olisi riittänyt matkustajia terminaaliltakaan. Juuri tuohon aikaan tuskin on Porvoosta niin paljon lentomatkustajia, että ne olisivat tilannetta muuttaneet. Työmatkalaisista kukaan ei lakkaa yht'äkkiä ajamasta autolla sen tähden, että pari uutta päivittäistä vuoroa tulee. Ei pieni yritys pysty hoitamaan linjaa kovin pitkään ilman tuloja. Matkustajamäärän kasvattaminen on monen vuoden työn tulos.
Porvoon Liikenne aikanaan ajoi suunnilleen samaa reittiä. Autot menivät kohtuullisen usein ja vieläpä joka päivä. Silloin ei vielä nykyisenlaista lentokenttäliityntäliikennettä ollut. Silti muutamassa vuodessa matkustajamäärät eivät kasvaneet riittävästi. Nyt taas liityntäliikenteen vakiinnuttua on turha yrittää rinnalle viritellä muuta.
Jospa liikenteen järjestämismalli olisi toisenlainen tai löytyisi ennakkoluuloton liikennöitsijä, joka olisi valmis parilla autolla yrittämään sitkeästi ja panostamaan markkinointiin, voisi tuon reitin saada toimimaan.
Tikkurilassa pysähtyvät nykyään kaukojunat. Porvoosta menee kaukobusseja Helsinkiin ja Itä-Suomeen. Karjalan tai Savon radan suuntaan aikovan kannattaa toki mennä pikavuorolla Kouvolaan ja vaihtaa siellä. Mutta pääradan suuntaan aikova säästäisi ajassa huomattavasti vaihtamalla Porvoo-Tikkurila -bussista junaan Tikkurilassa. Reitin siis pitäisi olla Porvoo - Söderkulla - Fazerila - Hakunila - Hakkila - Tikkurila. Ruuhka-aikaan tiheämmin ajettava reitti toisi sekä Fazerilan että Hakkilan työpaikka-alueet helposti Porvoon suunnasta saavutettaviksi. Tikkurilassa Vantaan busseihin vaihtamalla pääsisi vielä useille työpaikka-alueille nopeammin kuin Helsingin kautta. Bonuksena Fazerilan ja Tikkurilan välille palautuisi suora yhteys. U-liikenteen korvaukset muodostaisivat merkittävän osan tuloista alkuvaiheessa ja niiden turvin liikennettä voisi ylläpitää niin pitkään, että Porvoon suunnastakin alkaisi olla kulkijoita. Jotta kaukojunayhteys toimisi, pitäisi iltaisin ja viikonloppuisinkin ajaa täsmälähtöjä niille kaukojunille, joilla on yhteys mahdollisimman moneen suuntaan. Niinpä Oulu-Porvoo tai Vaasa-Porvoo tai Jämsä-Porvoo -väleillä juuri tämä yhteys olisi järkevin. Tuollaisen toteuttaminen ja etenkin tehokas, mutta kohtuuhintainen markkinointi vaatii osaamista. Silti näen reitissä mahdollisuuden. Vaikea on määrittää se tarjonnan taso, joka alussa vaaditaan, jotta linja huomattaisiin, mutta joka ei ole liian kalliisti toteutettava resursseihin nähden.