Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,298
Laajasaloon on tulossa vähintään kolme metroasemaa. Ensimmäisessä vaiheessa vähemmän.
Ensimmäisessä vaiheessa lukumäärä on nolla ja loppujen lopuksi hieman vähemmän.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Laajasaloon on tulossa vähintään kolme metroasemaa. Ensimmäisessä vaiheessa vähemmän.
Samalla kun rakennetaan pohjoisen metrolinjan kääntöraiteet, kannattaa avata myös asemat Laajasaloon.
Tulin tässä miettineeksi, että tuossa Koivusaaressa ei ole kyllä tässä taloustilanteessa mitään järkeä. Perusinfra pitää potkaista käytännössä ihan nollista ja ennen sitä pitää vielä täyttää merta. Koivusaari ei ole sen lähempänä kuin Kulosaari tai Herttoniemi. Itäväylän kattaminen Kulosaaressa olisi sekin kallista, mutta Herttoniemi on täynnä joutomaata ja aaltopeltihalleja.
Helsingillä on mahdoton tarve aloittaa uusia projekteja ilman että vanhoista on revitty kaikkea potentiaalia irti saati että ne olisivat edes valmiita. Eipä sitten muuta kuin odottelemaan, että ensimmäinen paalu hakataan Malmin lentokentän savimaahan. Luultavasti paljon ennen kuin Jätkäsaari ja Kalasatama ovat rakennettu täyteen, ennen kuin Itämetron varresta on joutomaat ja ryteiköt rakennettu jne.
Kovasti yritetään, mutta puolivalmista pukkaa.
Eipä sitten muuta kuin odottelemaan, että ensimmäinen paalu hakataan Malmin lentokentän savimaahan. Luultavasti paljon ennen kuin Jätkäsaari ja Kalasatama ovat rakennettu täyteen, ennen kuin Itämetron varresta on joutomaat ja ryteiköt rakennettu jne.
Kantakaupungin laajenemisen puolella enemmän ongelmana on, että sen pitäisi laskea kantakaupungin asuntojen hintoja, jotta niitä uusia asukkaita tulisi ja kantakaupunki pääsisi laajenemaan. Näyttäisi kuitenkin siltä, että tontteja ei luovuteta/lunasteta sitä tahtia, että näin tapahtuisi. Silloin lähiöpolitiikan puolustajat voivat helposti todeta, että eihän kantakaupunkia kannata laajentaa, koska sille ei olisi kysyntää (kalliit asunnot eivät menisi kaupaksi).
Varsin outoa logiikkaa. Taloustieteessä korkeat hinnat heijastavat kovaa kysyntää, matalat hinnat heikkoa kysyntää.
Lähiökaupunkia ja autoilun vapautta puolustavat kokoomuslaiset (jotka muuten uskovat markkinoiden toimivuuteen) voivat noin perustella demareille, miksei kantakaupungin laajentaminen auttaisi duunariperheitä, joilla ei olisi sitten kuitenkaan varaa muuttaa laajenneeseen kantakaupunkiin.
Lähiökaupunkipuolue Kokoomus? Helsingissäkö? Kokoomus on kyllä Helsingissä suurin puolue nimenomaan kantakaupungissa ja lähellä ydintä, joitakin itäisen kantakaupungin ja Käpylän vihreitä alueita lukuunottamatta, kun taas lähiöissä äänestetään enemmän demareita ja perussuomalaisia.