vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,198
Vs: Mitä, jos Helsingin metro olisikin pikaraitiotie?
Tuli juuri käytyä Saksan kierroksella mm. Bielefeldissä, jossa on täysiverinen kaupunkirata 1000 millillä ja tiukoillakin mutkilla. Tarvittaessa ajetaan kovaa täysin eristetyllä radalla (keskustassa tunnelissa), mutta myos urakiskoilla normaalina raitiovaununa. Pysäkkien korkeudet vaihtelevat korkeasta matalaan, jolloin ovien askemamekanismi tulee mukaan. Muuten kaytossäolleet vanhemmat Duwag M8-vaunut vastasivat jotakuinkin tekniikaltaan meidän Nr-vaunujamme (mutta kaksisuuntaisia ja tuplanivelisiä). Uudemmat olivat vastaavia, mutta modernimmalla tekniikalla sekä ulkonäollä. Bielefeldin systeemi vakuutti minut täysin raitiovaunun kyvykkyydestä hoitaa samat asiat kuin metrokin.
Tuli juuri käytyä Saksan kierroksella mm. Bielefeldissä, jossa on täysiverinen kaupunkirata 1000 millillä ja tiukoillakin mutkilla. Tarvittaessa ajetaan kovaa täysin eristetyllä radalla (keskustassa tunnelissa), mutta myos urakiskoilla normaalina raitiovaununa. Pysäkkien korkeudet vaihtelevat korkeasta matalaan, jolloin ovien askemamekanismi tulee mukaan. Muuten kaytossäolleet vanhemmat Duwag M8-vaunut vastasivat jotakuinkin tekniikaltaan meidän Nr-vaunujamme (mutta kaksisuuntaisia ja tuplanivelisiä). Uudemmat olivat vastaavia, mutta modernimmalla tekniikalla sekä ulkonäollä. Bielefeldin systeemi vakuutti minut täysin raitiovaunun kyvykkyydestä hoitaa samat asiat kuin metrokin.
Viimeksi muokattu: