Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,911
VR on esitellyt kolme vaihtoehtoista mallia, jolla Haaparannan ja Oulun välillä voitaisiin liikennöidä.
Laajimmassa vaihtoehdossa Oulun ja Haaparannan välillä olisi viikossa 30 junavuoroa, siis 15 vuoroa suuntaansa. Oulusta olisi yhteys osalle Haaparannasta lähteville junille. Lisäksi Helsingin ja Haaparannan välillä alkaisi liikennöidä uusi päiväjuna. Oulun ja Haaparannan välillä liikennöitäisiin Intercity- ja Pendolino-kalustolla.
Supistetummassa mallissa liikennettä olisi vain viikonloppuisin.
VR:n mukaan laajimmassa vaihtoehdossa tuen tarve olisi 1,4–2 miljoonaa euroa, jolloin liikennettä olisi päivittäin. Jos junat kulkisivat pelkästään viikonloppuisin, tuen tarve puolittuisi.
Aiheesta enemmän YLEn uutisissa.
Laajimmassa vaihtoehdossa Oulun ja Haaparannan välillä olisi viikossa 30 junavuoroa, siis 15 vuoroa suuntaansa. Oulusta olisi yhteys osalle Haaparannasta lähteville junille. Lisäksi Helsingin ja Haaparannan välillä alkaisi liikennöidä uusi päiväjuna. Oulun ja Haaparannan välillä liikennöitäisiin Intercity- ja Pendolino-kalustolla.
Supistetummassa mallissa liikennettä olisi vain viikonloppuisin.
VR:n mukaan laajimmassa vaihtoehdossa tuen tarve olisi 1,4–2 miljoonaa euroa, jolloin liikennettä olisi päivittäin. Jos junat kulkisivat pelkästään viikonloppuisin, tuen tarve puolittuisi.
Aiheesta enemmän YLEn uutisissa.