Kuljettajien poikkeamat linjan reitiltä

Vattuniemenkadun ja Meripuistotien pysäkit jäivät siis väliin, ja kun 21V ajaa siellä ainoana linjana, jäi yksi lähtö noiden pysäkkien osalta välistä. Tai saattoihan bussi tietysti olla 65A:lla tai 66A:lla, mutta vain 21V:lle kilvitettynä. Tiedätkö ajoiko se keskustassa 21V:n reittiä?

Juurikin nuo pysäkit jäivät väliin. Ja ajoi loppumatkan 21V:n reittiä kun mukana tuli oltua.
 
e82 tuli äskettäin Espoontorille vanhaa reittiä pitkin ..Kirkkojärventie-Espoonväylä-Siltakatu..

Näistä Kuljettajien poikkeamista reiteiltä ja syistä oli muuten juttua keskiviikon Uudenmaan uutisissa. Löytynee varmaan vielä Yle areenasta
 
Tänään h43:sen kuljettaja ajoi vihdintiellä klo n.8.00 aikaan kohti Hakuninmaata kohti.
 
4.4. klo 16.10 Hakaniemestä lähtenyt 51 ajoi "poikkeusreittiä" eli Porthaninkadun kautta, ei kuitenkaan pysähtynyt Ympyrätalon kohdalla mutta esim. Pakilan liittymässä ajoi pysäkkialueen kautta ja kuljettaja selvästi katseli tarkkaan pysäkkikylttejä.
 
4.4. klo 16.10 Hakaniemestä lähtenyt 51 ajoi "poikkeusreittiä" eli Porthaninkadun kautta, ei kuitenkaan pysähtynyt Ympyrätalon kohdalla mutta esim. Pakilan liittymässä ajoi pysäkkialueen kautta ja kuljettaja selvästi katseli tarkkaan pysäkkikylttejä.

Ja jälleen samalla linjalla 18.4. Hakaniemestä klo 12.18. Bussi oli kääntyä Hämeentieltä vasemmalle Toiselle linjalle mutta eräs naismatkustaja kertoi kuskille oikean poikkeusreitin.
 
Ja jälleen samalla linjalla 18.4. Hakaniemestä klo 12.18. Bussi oli kääntyä Hämeentieltä vasemmalle Toiselle linjalle mutta eräs naismatkustaja kertoi kuskille oikean poikkeusreitin.

Hyvään suomen kieleen kuuluu sanoa "Bussi oli vähällä kääntyä Hämeentieltä vasemmalle Toiselle linjalle, mutta eräs naismatkustaja kertoi kuljettajalle oikean poikkeusreitin.". Itse asiaan en ota sen enempää kantaa.
 
Hyvään suomen kieleen kuuluu sanoa "Bussi oli vähällä kääntyä Hämeentieltä vasemmalle Toiselle linjalle, mutta eräs naismatkustaja kertoi kuljettajalle oikean poikkeusreitin."

Ainakin tässä puhutaan olla-verbin ja A-infinitiivin muodostamasta verbiliittosta olla tehdä, joka ilmaisee tapahtuman melkein toteutuvan. Sanaa "vähällä" ei mainita ja muuallakin se on sulkeissa asiasta puhuttaessa.

http://scripta.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=1521

Mielestäni näin pikkutarkka viestien rakenteen arviointi ei kuulu foorumille tai ainakaan itse viestiketjuun.
 
Hyvään suomen kieleen kuuluu sanoa "Bussi oli vähällä kääntyä Hämeentieltä vasemmalle Toiselle linjalle, mutta eräs naismatkustaja kertoi kuljettajalle oikean poikkeusreitin."

Ainakin tässä puhutaan olla-verbin ja A-infinitiivin muodostamasta verbiliittosta olla tehdä, joka ilmaisee tapahtuman melkein toteutuvan. Sanaa "vähällä" ei mainita ja muuallakin se on sulkeissa asiasta puhuttaessa.

http://scripta.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=1521

Mielestäni näin pikkutarkka viestien rakenteen arviointi ei kuulu foorumille tai ainakaan itse viestiketjuun.

Mulla tulee mieleen taas tämä, jospa lopetettaisiin tämä naurettava pilkunviilaaminen? :lol:

Normaali keskustelu:
- Onkohan isä muistanut käydä tänään isoäitiä moikkaamassa?
- Isoäidin talon edessä seisoi vihreä kupla tänään, kun menin siitä ohi.
- Hyvä juttu!

Jlf-keskustelu:
- Onkohan isä muistanut käydä tänään isoäitiä moikkaamassa?
- Isoäidin talon edessä seisoi vihreä kupla tänään, kun menin siitä ohi.
- Ei se mitään todista!
 
Mistä yleensä teidän firmojen poikkeusliikenteen kartat tulevat? (kysymys on siis suunnattu henkilöille jotka ajavat HSL-alueella linja-autoa HSL:n tilaamassa liikenteessä)

Tänään tuli voimaan Malmin seudulla mm. 77A:lle sekä 577:lle (+Jouko-linjoille) poikkeusreitti. Mulle soitti mun tuttu kuljettaja ja yllättäen kysy multa että tiedänkö uuden poikkeusreitin. Tietenkin sen tiesin ja päädyinkin hänen kyytiinsä juttelemaan ja samalla neuvomaan tämän poikkeusreitin. Hän näytti mulle kartat minkä oli saanut, kartta oli kuulemma tullut HSL:ltä (en tiedä pitääkö paikkaansa) tai jostain HSL:n palvelusta. Kartta oli hyödytön, täyttä p*****, hyvä että siitä tajusi mitään. Sivun alalaidassa oli tulostuksesta jäänyt osoite, joka siis oli joku HSL:n sivu ilmeisesti. Tämä tuttu kuskini ei ollut ainoa jota sain neuvoa. Päättärillä neuvottiin paria muutakin 77A:n/75A:n kuljettajaa (75A ja 77A kiertää ruuhkan ulkopuolella/muutamat ruuhkassakin). Jokainen kirosi sitä karttaa, kuvaa en nyt tajunnut ottaa siitä.

Tämän vuoksi kiinnostaisi tietää mistä nämä kartat tulevat, tulevatko HSL:ltä, vai riippuuko firmasta että käytetäänkö HSL:n antamia poikkeusliikenteenkarttoja vai tekeekö osa firmoista omat kartat kuljettajille?
 
Kyllä kartat tulevat hsl:n kautta ja yleensä ne ovat kyllä aika arsesta. Varsinaiset kuljettajakartat pysäkkiluetteloineen ovat jostain kotoisin, mutta niistäkin puuttuu katujen nimet jne. Poikkeus/reittimuutos kartat ovat usein sitten semmoisia suttuisia karttoja, jossa osa kaduista näkyy häilyen jne. Yleensä tulee onneksi oltua sen verran hököllä, että tietää reittimuutokset ihan ilman karttojakin :lol:
 
Tänään 28.5. h58:n kuljettaja oli Pasilansillalla liikennevaloissa kääntymässä oikealle päin. Hän kuitenkin nähtävästi kyllästyi odottamiseen ja vaihtoi kaistaa. Sulkuviiva alkoi ja hän päätyi h59:n reitille Asemapäällikönkadulle. En tiedä, miten hän jatkoi. Itse olisin kääntynyt liikenneympyrässä takaisin päin ja palannut reitille.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös