Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tampereella ei liene ole sama kun HSL alueella että yli vartin myöhässä lähtevä lähtö katsotaan ajamattomaksi joten kuljettaja ajaa aina tällöin toiseen päähän nopeinta reittiä. Siellä mennään kaikki lähdöt ajetaan periaatteellaHavainto viime yöltä:
23:00 lähtö Haukiluomasta linjalla 8 saapuu Kyöstiin 45 minuuttia myöhässä klo 00:30, perässään toinen auto 15 minuuttia myöhässä. Kuinka ollakaan, molemmat autot lähtevät myös takaisin päin peräkkäin linjalle, 00:00 lähtö siis puoli tuntia myöhässä ja 00:30 lähtö aikataulussa. Miksei myöhässä ollut auto lähtenyt moottoritietä Haukiluomaan, jolloin olisi kerennyt lähteä ajoissa 01:00 lähdölle? En ymmärrä tätä tarvetta ajaa peräkkäin, matkustajan silmissä aiempi lähtö on jo jäänyt ajamatta, vaikka sieltä lopulta tulisikin ties kuinka monta autoa peräkkäin. Anteeksi törkeä yleistys, mutta tuntuu että monilla TKL:n kuljettajilla ei ole juurikaan tilannetajua. Tai sitten työnjohdolla ei ole, jos sieltä vaikka sanotaan, että ei saa jättää ajamatta.
Tampereella ei liene ole sama kun HSL alueella että yli vartin myöhässä lähtevä lähtö katsotaan ajamattomaksi joten kuljettaja ajaa aina tällöin toiseen päähän nopeinta reittiä. Siellä mennään kaikki lähdöt ajetaan periaatteella
Kuulostaa todella oudolta jos on ajanut linjan vain osittain. Siitä ei ole hyötyä matkustajille eikä yhtiölle. Tilaaja ei maksa sellaisesta mitään. Jos myöhästyminen ei johdu operaattorista itsestään, kannattaa ajaa vaikka 50 minuuttia myöhässä. Tai jos autokierron ensimmäinen lähtö myöhästyy yli 3 minuuttia, sitä on turha ajaa. Ei makseta ja sakotetaan.Kyllä siis kovasti vaihtelee kuljettajien toiminta, kun jotkut ajavat vuoron vaikka olisi 50 minuuttia myöhässä ja toiset jättävät ajamatta vaikka on vain alle 15 minuuttia myöhässä. Toki kuten jo aiemmin mainitsin, tässä tuntuu olevan myös yrityskohtaisia eroja.
Kuulostaa todella oudolta jos on ajanut linjan vain osittain. Siitä ei ole hyötyä matkustajille eikä yhtiölle. Tilaaja ei maksa sellaisesta mitään. Jos myöhästyminen ei johdu operaattorista itsestään, kannattaa ajaa vaikka 50 minuuttia myöhässä. Tai jos autokierron ensimmäinen lähtö myöhästyy yli 3 minuuttia, sitä on turha ajaa. Ei makseta ja sakotetaan.
Niin tai sakotetaan sitten jos joku matkustaja antaa asiasta palautetta. Muutenhan Nysse ei näitä kuulemma valvo. Ehkä oli sitten kuljettajalla kova luotto siihen, että ei kukaan kuitenkaan palautetta lähetä. Itsekin "käräytin" nyt vain tänne foorumille.
Mitä tulee noihin aamun ensimmäisiin lähtöihin, niin vuosien varrella aika monta kertaa olen ollut aamun ekalla lähdöllä, joka on lähtenyt yli 3 min myöhässä. Aina ne vaan on ajettu, mikä tukee sitä tietoa että Nysse ei näitä itse valvo.
Mutta mietin jo ehkä vähän kaukaa haetusti, että voiko tässä liikennöitsijä huijata? Jos liikennöitsijä ei ilmoita, että esim. ensimmäinen vuoro on lähtenyt myöhässä eikä kukaan matkustaja siitä palautetta lähetä, niin Nysse ei ikinä saa tietää ja maksaa korvauksen?
Varmaankin asiakaspalvelumielessä kannattaa vuoro ajaa. Asiakas on tyytyväisempi kunhan kyyti tulee vaikka vähän myöhässä eikä lähetä palautetta, joten tapahtuneesta ei jää kiinni. Sen tiedän, että operaattorit todennäköisesti haluavat raportoida virheensä vapaaehtoisesti eikä asiakaspalautteen johdosta. Se on pienempi paha. Sopimuksessa ovat sitoutuneet niin tekemään.Tuosta noussee kysymys, että miksi ajaa vuoroja kun kukaan ei valvo ja sakota. Ja tässä en tarkoita mitään yritystä, en edes "SUPERPaunua"?