Olen samaa mieltä. Kurvin ongelmia ei kannata ratkaista Kurvissa, koska se on vain oireiden hoitoa.
Olisi kyllä mukava tietää, minkälainen ero bussi- ja ratikkatarjonnassa sekä niiden kuormituksessa vallitsee Mäkelänkadun ja Hämeentien pohjoisosan välillä. Toisestahan pääsee suoraan keskustaan ja toisesta ei. Jos selvää korrelaatiota löytyy, että ratikkatarjonnalla on päästy vähentämään bussitarjontaa, pitäisi olla selvä, että Mäkelänkadullekin pitää silloin tarjota ydinkeskustaan kulkevaa ratikkaa, mielellään 5 minuutin välein.
Otantana 8 - 9 ruuhkatunti
Lähinnä h7-sarja Vilhonvuori pysäkki 2410 55 vuoroa keskustaan päin, http://aikataulut.ytv.fi/pysakit/fi/1113131.html
h6-sarja Vilhonvuori pysäkki 2409 35 vuoroa keskustaan päin, http://aikataulut.ytv.fi/pysakit/fi/1121124.html
Seutubussit pysäkki taas 2410 87 vuoroa keskustaan päin, mutta h6-sarja on myös jostain syystä merkattu tuolle pyskäkille http://aikataulut.ytv.fi/pysakit/fi/1113229.html
Eli Hämeentien suunnasta tulee enemmän busseja, käytännössä kaikkien niiden linjojen palvelualue on Vantaanjoen pohjoispuolella jonne ei kiskoja tule. 132 bussia tunnissa käytännössä yhdelle pitkälle pysäkille, vuoroväli 28 sekunttia, on sellainen bussimetro että ihme että se toimii niinkään hyvin. Eli eiköhän tuosta kymmenestätuhannesta istumapaikasta tunnissa osan voisi nostaa raiteille.