SD202
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 1,371
Vs: YTV-alueen liikennöitsijät
Keravan bussilinjojen lähtöjen vähennykset 1990 -luvun lopusta tähän päivään verrattuna ovat kyllä niin roimia, ettei edes samanaikaisesti tihentyneellä paikallisjunaliikenteellä ole pystytty selittämään noiden bussivuorojen katoamista. Olen itsekin matkustanut linjalla 863 lenskariasemalta Keravalle. Matkustajiakin oli sen verran hyvin kyydissä, ettei linjan lakkauttamista voida mielestäni perustella liian vähäisillä matkustajamäärillä.
Liittyykö sitten Lähilinjojen ajamien linjojen vuorotarjonnan supistaminen siihen merkittävään asiaan, mikä tapahtui Lähilinjoille helmikuussa 1998? Sen jälkeen, kun Koiviston Auto -yhtymä osti Lähilinjat, uusia busseja on tullut erittäin harvakseltaan ja vuoroja on vähennetty. Muissakin kaupungeissa, joissa Koiviston Autolla on hoidettavana merkittävä osa kaupungin paikallisesta bussiliikenteestä, bussilinjoja ja -vuoroja on vähennetty. Näin ainakin Lahdessa. Vai kutsutaanko sitä vain järkeistämiseksi/rationalisoinniksi?
Keravan bussilinjojen lähtöjen vähennykset 1990 -luvun lopusta tähän päivään verrattuna ovat kyllä niin roimia, ettei edes samanaikaisesti tihentyneellä paikallisjunaliikenteellä ole pystytty selittämään noiden bussivuorojen katoamista. Olen itsekin matkustanut linjalla 863 lenskariasemalta Keravalle. Matkustajiakin oli sen verran hyvin kyydissä, ettei linjan lakkauttamista voida mielestäni perustella liian vähäisillä matkustajamäärillä.
Liittyykö sitten Lähilinjojen ajamien linjojen vuorotarjonnan supistaminen siihen merkittävään asiaan, mikä tapahtui Lähilinjoille helmikuussa 1998? Sen jälkeen, kun Koiviston Auto -yhtymä osti Lähilinjat, uusia busseja on tullut erittäin harvakseltaan ja vuoroja on vähennetty. Muissakin kaupungeissa, joissa Koiviston Autolla on hoidettavana merkittävä osa kaupungin paikallisesta bussiliikenteestä, bussilinjoja ja -vuoroja on vähennetty. Näin ainakin Lahdessa. Vai kutsutaanko sitä vain järkeistämiseksi/rationalisoinniksi?