Länsi-Helsingissä on linjoja, joita on aivan turha ajaa Helsingin keskustaan asti, koska ne voi ajaa aivan hyvin vain jollekin juna-asemalle asti.
Linjat 41 ja 43 voisi katkaista Pohjois-Haagan asemalle, sillä Pohjois-Haagan asemalta menee junalla Helsinkiin noin 11 minuuttia, kun taas bussilla Kamppiin/Elielinaukiolle menee Pohjois-Haagasta ainakin 15 minuuttia. Näyttelijäntien bussiyhteyksiä hoitamaan jäisi linja 40, jonka vuoroväliä tihennettäisiin.
Linjan 42 voisi muuttaa ruuhkalinjaksi, sillä muutoin kuin ruuhka-aikoina Mannerheimintielle ei ole kauheasti menijöitä. Linjan 45 voisi katkaista Malminkartanon asemalle, ja ruuhka-aikoina voisi ajaa V-vuoroja Kamppiin. Junalla Malminkartanosta Helsinkiin menee noin 15 minuuttia, kun taas bussilla menee ainakin 25 minuuttia. Linjalle 43, joka olisi katkaistu Pohjois-Haagan asemalle, voisi tulla ruuhka-aikaan V-vuoroja, jotka siirtyisivät Kannelmäen liittymästä Hämeenlinnanväylälle ja ajaisivat Elielinaukiolle.
Kaarelantielle pitäisi kulkea bussi muutenkin kuin ruuhka-aikoina ruuhkasuuntaan, jolloin sinne menee bussi 47 noin 20-22 min välein. Bussi voisi lähteä 43:n päätepysäkiltä Hakuninmaalta ja ajaa Kaarelantien kautta Kehä I:lle, jota pitkin bussi ajaisi noin kilometrin verran Pohjois-Haagan/Kannelmäen liittymään, josta bussi ajaisi Pohjois-Haagan asemalle. Linjanumero voisi olla vaikka 43K. Linjan 47 kaikki vuorot voisi laittaa ajamaan Hämeenlinnanväylää Myyrmäen liittymästä Kehä I:lle, josta ne ajaisivat Pohjois-Haagan asemalle kuten 43K.
Linjat 39 ja 39A voitaisiin säilyttää ennallaan, koska niiden muuttaminen liityntälinjoiksi hidastaisi matkantekoa liikaa.
Linjat 41 ja 43 voisi katkaista Pohjois-Haagan asemalle, sillä Pohjois-Haagan asemalta menee junalla Helsinkiin noin 11 minuuttia, kun taas bussilla Kamppiin/Elielinaukiolle menee Pohjois-Haagasta ainakin 15 minuuttia. Näyttelijäntien bussiyhteyksiä hoitamaan jäisi linja 40, jonka vuoroväliä tihennettäisiin.
Linjan 42 voisi muuttaa ruuhkalinjaksi, sillä muutoin kuin ruuhka-aikoina Mannerheimintielle ei ole kauheasti menijöitä. Linjan 45 voisi katkaista Malminkartanon asemalle, ja ruuhka-aikoina voisi ajaa V-vuoroja Kamppiin. Junalla Malminkartanosta Helsinkiin menee noin 15 minuuttia, kun taas bussilla menee ainakin 25 minuuttia. Linjalle 43, joka olisi katkaistu Pohjois-Haagan asemalle, voisi tulla ruuhka-aikaan V-vuoroja, jotka siirtyisivät Kannelmäen liittymästä Hämeenlinnanväylälle ja ajaisivat Elielinaukiolle.
Kaarelantielle pitäisi kulkea bussi muutenkin kuin ruuhka-aikoina ruuhkasuuntaan, jolloin sinne menee bussi 47 noin 20-22 min välein. Bussi voisi lähteä 43:n päätepysäkiltä Hakuninmaalta ja ajaa Kaarelantien kautta Kehä I:lle, jota pitkin bussi ajaisi noin kilometrin verran Pohjois-Haagan/Kannelmäen liittymään, josta bussi ajaisi Pohjois-Haagan asemalle. Linjanumero voisi olla vaikka 43K. Linjan 47 kaikki vuorot voisi laittaa ajamaan Hämeenlinnanväylää Myyrmäen liittymästä Kehä I:lle, josta ne ajaisivat Pohjois-Haagan asemalle kuten 43K.
Linjat 39 ja 39A voitaisiin säilyttää ennallaan, koska niiden muuttaminen liityntälinjoiksi hidastaisi matkantekoa liikaa.