Kuormat Pajamäestä ja Pitäjänmäestä Munkkivuoreen/-niemeen tuskin ovat kovin mittavat. Eiköhän tuo yhteys hoidu parhaiten bussin 39 reittimuutoksella, jos Munkkivuoren ratikka tulee ja bussi 14 lakkautetaan.
Jos käytännössä vaihtoehdot ovat 14 (tai 36) Kamppi-Pajamäki harvalla vuorovälillä sekä 14 lakkautus kokonaan ja 39:n reittimuutos, niin jälkimmäinen on siksikin fiksumpi, että pienemmällä taloudellisella panostuksella saadaan kuitenkin parempi vuoroväli, ja itse asiassa 39:lle voi jopa lisätä auton ja siten hiukan tihentää vuoroväliä nykyisestä. Tosin avoimeksi jää, lisääntyykö epäsäännöllisyys uuden reitin ruuhkaisuuden takia. Onko Huopalahdentie-Paciuksenkatu oleellisesti tukkoisempi kuin Vihdintie-Mannerheimintie ruuhka-aikaan?
58:n mahdollinen raiteistaminen on sen verran kaukana tulevaisuudessa (vaikea kuvitella, että ennen 2020-lukua tapahtuisi mitään), että jokin ratkaisu on oltava jo siinä tilanteessa, jossa Munkkivuoren ratikka saadaan, mutta 58 on vielä pitkään bussilinjana.