Länsi-Tampereen liikenteen reitistövaihtoehdot, 2012 syksy

VE2:n kuvasta taas en ymmärtänyt linjojen 13 ja 14 reittiä, ovatko nuo niinkuin yhtä rengaslinjaa suunnitelmassa?
Samaa ihmettelin minäkin. Mitä virkaa tuolla 13:lla olisi jos se vain kääntää jossain kaarilassa tai edes Tesomalla (Länsitorilla). Tietenkin tämä rengas olisi sinänsä ihan kelvollista toteuttaa näinkin. 28:a en tsiaan ottaisi mukaan tähän soppaan ollenkaan. Mahtaisikohan homma toimia, jos 13/14 ja 25/26 olisivat molemmat samalla periaatteella toimivia rengasmaisia linjapareja, kuten aiemmassa ideariihessäni? Silloin kylläkin Epilänkatu jäis ylöjärveläisten varaan kokonaan, mutta kuitenkin nämä rengaslinjat toisivat käytännössä keskustan ja lännen välille selvän palvelutason nousun, kun molemmin puolin katua pääsisi keskustaan/keskustasta. Voisikohan silloin näiden linjojen aikataulut esittää samassa graafisessa muodossa kuin nyt esimerkiksi Teiskon linjojen taulut?
 
Tuossapa tuo kartan huonouskin tuli todistettua. Eli kuten referoin

- 14 tulisi keskustasta Paasikiventietä Lielahteen, Myllypuronkatua Ikuriin ja sieltä Länsitorille, kulkisi "vastakarvaan" Tesomankatua.
- 13 päättyisi Länsitorille

Käytännössä 14 ja 13 olisi sama linja sitten keskustasta Hermiaan.

Se, mitä käytännön toteutus olisi, jatkaisiko 13 -> 14 tai 14 -> 13 ei otettu kantaa. Taukoja siellä tulisi kuitenkin joka tapauksessa pitää.
 
Takaisin
Ylös