Länsimetron liityntälinjasto

Nyt mennään lujaa offtopicin puolelle, mutta kysymys kuinkas moni asuu teistä arvoisista bongareista/kuljettajista Kauklahti - Kurttila - Vanttila - Mynttilä - Saunalahti - akselilla? Helppohan se on suunitella sille suuralueelle linjastoja joissa itse asutte, mutta huomioikaa tämä Espoon ja Kirkkonummen raja-alue myös. Nykyisetkään yhteydet eivät pelaa Kauklahdesta Espoonlahteen ja Soukkaan, Kaitaasta puhumattakaan. Itse vaikutan paljon juuri näillä alueilla. Junalla pääsee Espoon keskukseen ja siitä linjalla 46, mutta suoraa yhteyttä ei ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jep näin on niin muistelenkin ja miksei joitakin vanhoja linjoja voi herättää henkiin.
Linjasta 13 vielä muistiinpanoistani löytyi päivämäärä 24.08.1967 jolloinka se olisi aloittanut liikennöinnin.

Jossain välissä lakkauttivat linjan, ja sitten 5.6.1995 Linjebuss Espoo oy perusti samalla numerolla nykyisen linjan e13 (Otaniemi - Tapiola - Suomenoja -Eestinlaakso ) jota tosin 24.8.1999 sorsittiin sen verran että, muutettiin lähtemään Tapiolasta.
 
Vs: Länsimetro

Onko nyt varmaa, että 20 tulee kulkemaan Hietalahteen asti kun tästä on ollut epäselvyyttä? Siinähän nimittäin olisi mainio vaihtopaikka ratikoihin, esim yhdeksikköön vaihtavien katajaharjulaisten ei tarvitsisi käyttää kolmea kulkuneuvoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Länsimetro

Onko nyt varmaa, että 20 tulee kulkemaan Hietalahteen asti kun tästä on ollut epäselvyyttä? Siinähän nimittäin olisi mainio vaihtopaikka ratikoihin, esim yhdeksikköön vaihtavien katajaharjulaisten ei tarvitsisi käyttää kolmea kulkuneuvoa.

Ainakin HSL:n 12.1.2016 päivätyn liikennöintisuunnitelmaluonnoksen mukaan näin on. Katajaharjulaiset voivat toki myös kävellä Koivusaaren metroasemalle ja vaihtaa metrosta ysiin esimerkiksi Kampissa tai Hakaniemessä.
 
Onko tietoa siirtyykö linjat h40 ja h43 Kamppiin vai jääkö nämä sittenkin Elielinaukiolle?
 
Onko tietoa siirtyykö linjat h40 ja h43 Kamppiin vai jääkö nämä sittenkin Elielinaukiolle?

Liikennesuunnitelmaluonnoksen (ks. yllä) mukaan h40 ja h43 jäävät Elielille samoin Vihdintien ja Hämeenlinnanväylän bussit. 206-213 siirtyvät Kamppiin, mutta muut 247, 248 ja 270 jäävät Elielinaukiolle uusilla linjanumeroilla.
 
Yleensä en usko salaliittoteorioihin, mutta ihmetyttää se että Kirkkonummelta tulevien bussien vuoroväliä tihennetään 100 %, ne tullaan ajamaan Matinkylän metroasemalle ja niiltä ei tule jatkossakaan olemaan vaihtoyhteyttä junaan. Tuntuu siltä, että metron käyttäjäksi yritetään haalia matkustajia hinnalla millä hyvänsä, jopa Kirkkonummelta juna-asemien vierestä.
 
Kirkkonummelta tulevien bussien vuoroväliä tihennetään 100 %, ne tullaan ajamaan Matinkylän metroasemalle ja niiltä ei tule jatkossakaan olemaan vaihtoyhteyttä junaan.

Ne bussithan pysähtyvät Kirkkonummen asemalla, miksei siinä voisi vaihtaa junaan?
 
Idästä tulevat bussit tekevät hyvin pitkän kierroksen ennen päätymistään Kirkkonummen asemalle.

Ruuhka-aikaan puolet lähdöistä on Z-vuoroja, jotka eivät tee Gesterbyn kierrosta. Kirkkonummen kuntakeskus ja Gesterby ovat Kirkkonummen suurimmat asutuskeskittymät, mikä selittää kierrosta Gesterbyn kautta. Kuntakeskuksen ja Espoon rajan välillä taas kaikki muut asutuskeskittymät paitsi Sarfvik ovat juna-asemien ympärille rakentuneita (ja ne bussitkin pysähtyvät Jorvaksen aseman lähellä), joten junaan haluavat pääsevät junaan kävellen. Sarfvik onkin niin kaukana rantaradasta, että sieltä nopeammin Helsingin keskustaan pääsee Matinkylän kuin rantaradan kautta.
 
Ommuute melkoista kettuilua tuo liityntälinjasto Kampin länsiosissa asuville. Metroasemien puolivälissä. Viharatikalla pääsee keskustaan ja Jätkäsaareen silloin kun mahtuu kyytiin, mutta Ruoholahteen, Salmisaareen ja Espooseen joukkoliikenteellä selviää aika huonosti.
 
Takaisin
Ylös