- Liittynyt
- 4 Maaliskuu 2014
- Viestit
- 490
Herätellään keskustelua Ruotsin Länstrafik-liikenteestä. Foorumilla vaikuttaa olevan myös muita aiheesta kiinnostuneita.
Aloitetaan vaikka tällä. Olen nyt vähän reilun vuoden ajan tehnyt muutamia reissuja Ruotsiin ja Gävleborgin läänin ohi kulkiessa silmiin on pistänyt vanhahko autokanta.
Esimerkkinä on nyt Hudiksvall, jossa käväisin pikaisesti kuluneella viikolla:
Vuoden 2007 Volvo 8700LE: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0666.jpg
Vuoden 2009 MB Citaro -paikkureita: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0577.jpg
Näitä vuoden 2009 Säffle 8500:ta näkyi paljon: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0650.jpg
Kuitenkin läänin pääkaupungissa Gävlessä on uutta kalustoa, kuten tämä Solaris: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0796.jpg
Ruotsinkieliseltä foorumilta sain selville, että Hudiksvallin alueella sopimus jatkuisi aina kesälle 2025 saakka. Sen alueen kalustokanta tulee siis mitä ilmeisimmin olemaan hyvin iäkästä vielä parin vuoden ajan. Xtrafikin alueella on ilmeisesti useampiakin liikennöintisopimuksia, sillä mm. Byberg&Nordin näyttäisi liikennöivän pienellä volyymillä Bergsjössä.
Onko Ruotsin lääninliikenteen alueilla jotain samankaltaisia päästö- ja ikävaatimuksia kuten meillä? Vai onko vaatimukset vähitellen tiukentuneet ajan kuluessa ja tämä antiikkinen sopimus vaan sallii vanhan kaluston?
Aloitetaan vaikka tällä. Olen nyt vähän reilun vuoden ajan tehnyt muutamia reissuja Ruotsiin ja Gävleborgin läänin ohi kulkiessa silmiin on pistänyt vanhahko autokanta.
Esimerkkinä on nyt Hudiksvall, jossa käväisin pikaisesti kuluneella viikolla:
Vuoden 2007 Volvo 8700LE: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0666.jpg
Vuoden 2009 MB Citaro -paikkureita: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0577.jpg
Näitä vuoden 2009 Säffle 8500:ta näkyi paljon: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0650.jpg
Kuitenkin läänin pääkaupungissa Gävlessä on uutta kalustoa, kuten tämä Solaris: https://ultra.1g.fi/photography/Linja-autoliikenne/Kuvateemat/Sverige+13.-16.8.2023/DSC_0796.jpg
Ruotsinkieliseltä foorumilta sain selville, että Hudiksvallin alueella sopimus jatkuisi aina kesälle 2025 saakka. Sen alueen kalustokanta tulee siis mitä ilmeisimmin olemaan hyvin iäkästä vielä parin vuoden ajan. Xtrafikin alueella on ilmeisesti useampiakin liikennöintisopimuksia, sillä mm. Byberg&Nordin näyttäisi liikennöivän pienellä volyymillä Bergsjössä.
Onko Ruotsin lääninliikenteen alueilla jotain samankaltaisia päästö- ja ikävaatimuksia kuten meillä? Vai onko vaatimukset vähitellen tiukentuneet ajan kuluessa ja tämä antiikkinen sopimus vaan sallii vanhan kaluston?