Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Oletettavasti samainen auto (eipä tullut rekisteriä kateltua) oli aamulla Espoon linjalla 20, kuljettajanaan eräs foorumilainen.Espoon linjalla 11 surffaili tänään Volvon 8700 RLE esittelyauto. Rekisteri oli VPY-601.
Klovissa taas seisoi tänään tälläinen ihmetys:
Mitäköhän tuo HelB 223 Klovissa teki?
Huhun mukaan Concordia todella on vuokrannut HelBin poistettuja kaasu-Säfflejä Volvolta helpottamaan (?) autopulaansa. Sinänsä melko mielenkiintoista toimintaa, kyseiset yksilöt kun ovat niitä kaikkein huonoimmin toimivia.
Mistäs niitä vuoden 2000 Ikaruksia oikein saisi? Eikös ne MYF -kilpiset, vuoden 2000 keväällä Concordialle tulleet Ikarus-Volvot olleet Tip Trailerilta vuokrattuja? Ja nyt Tip Trailer lienee vuokrannut lähes kaikki Ikarus-Volvot eteen päin...Eikös olisi ollut järkevämpi ottaa "emolta" niitä 2000-vuoden ikaruksia, kun täysin romuja Volvoja? Taikka sitten ei poistaisi 96-vuoden City M:mmiä, ne kun toimi ihan hyvin. Jotenkin epäloogista tuo toiminta nyt; Ottaa huonosti toimia hyvin toimivien tilalle..
Ja vaikka nuo City M -koriset bussit ovat minunkin mielestäni todella mukavia kulkupelejä, niin eräät Pääkaupunkiseudun bussiliikenteen ostajatahot eivät varmaankaan halua nähdä niitä sellaisilla linjoilla, joilel on tarjottu matalalattiabusseja.
Niissä on muistaakseni samannäköinen Thorebin näyttö ohjaamossa, jollaisella HelBillä ohjataan Helmi-laitteistoa. Joten ei ihme, että ongelmia ilmenee... Thorebin luotettava väylätekniikka tuhosi HKL autot 9402 ja 9403. Uusina niillä ilmeisesti jotenkin voitiin ajaa, mutta vanhemmiten luotettavuus oli niin heikolla tasolla, ettei edes linjan 46T ajaminen luonnistunut.Vaikka Volvo B10B / Carrus CityM:t noin yleisesti lienevät hyvin toimivia autoja, olen ymmärtänyt että näitä Concordian vuosimallin 1996 CityM:iä on poistettu juuri niiden epävarmuuden takia. Näissä autoissa on tiettävästi joku alkeellinen väyläsysteemi, joka ei vanhemmiten tahdo enää pelittää. Nyt pois myydyt autot ovatkin kai olleet sellaisia, ettei niillä ole viime aikoina ajettu lainkaan, koska niiden ajokuntoon saattaminen olisi vaatinut melkoista remonttia. Concordialla on kai tällä hetkellä vähemmän puolimatalia autoja kuin vuoroja, joita ei ole matalilla luvattu ajaa, joten lattian korkeuden takia näitä autoja ei liene poistettu.
Concordialla on kai tällä hetkellä vähemmän puolimatalia autoja kuin vuoroja, joita ei ole matalilla luvattu ajaa, joten lattian korkeuden takia näitä autoja ei liene poistettu.
Nyt pois myydyt autot ovatkin kai olleet sellaisia, ettei niillä ole viime aikoina ajettu lainkaan, koska niiden ajokuntoon saattaminen olisi vaatinut melkoista remonttia.