Camo Lissabone
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 14 Elokuu 2005
- Viestit
- 940
Concordia 597 on FFJ-809 eli entinen HelB 212.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mahtaako kukaan tietää kuinka pitkäaikaisesta vuokrauksesta mahtaa olla kyse?
Tämä nykyään CBF597:kin protestoi kaasun painamista ennenkuin ovet olivat kiinni, mutta siististi vain äänimerkillä. Muuten kulku oli todella sivistynyttä ja miellyttävää. Yksi parhaita työkalujani pitkään aikaan. Kori tosiaan natisee, mutta niin se tekee uusissakin Volvoissa (8700LE), kuten eilen totesi mm. autossa CBF614.Vriston kommenttiin viitaten totean kaasu-Säfflejen toimivan HelBillä nykyisin mielestäni aika hyvin. Pitäneekö näidenkin kohdalla paikkansa sanonta Volvo paranee vanhetessaan? Monesti näillä kaasu-Säffleillä saa osaamattomuudella ongelmia aikaan. Pysäkiltä lähtiessä ei paina kaasua ennenkuin ovien merkkivalot ovat sammuneet, jotta keskiovet eivät avautuisi uudestaan! (eivät kaikki yksilöt tuota kuitenkaan tee) yms. Silloin tällöin nämä Säffle-daamit päättävät pitää tauon kesken ajon sammuttamalla moottorin mieluiten jollekin ruuhkaiselle pysäkille eivätkä suostu heti käynnistymään uudelleen! No, tästä yleensä selvitään kytkemällä päävirta pois pariksi minuutiksi, mutta hätävilkkuja EI SAA laittaa päälle, koska tällöin päävirta ei katkea. Hetken päästä virrat takaisin päälle ja Säffle yleensä jatkaa matkaa ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan... Tietysti joskus voi tiellejäänti johtua kaasun loppumisesta, mutta tämähän ei ole sinänsä auton "vika".
Kori tosiaan natisee, mutta niin se tekee uusissakin Volvoissa (8700LE), kuten eilen totesi mm. autossa CBF614.
Mielestäni reilun vuoden vanhat Jokeri-autot voittaa uudet yksilöt laatuvertailussa, sillä autoissa 447-475 nitinöitä ei oikein kuulu mistään.
Ikävä taantuma Volvolta tosiaan ja se tuntuu noissa autoissa reilusti heikentenyinä ajo-ominaisuuksina. Tasaisella alustalla menee kuin juna, mutta pienetkin epätasaisuudet, kuopat ja railot saavat koko auton vapisemaan ja helisemään. Erillisjousitus lienee kuitenkin monimutkaisempi ja kalliimpi, joten ehkäpä muunmuassa sellaiset syyt pakottivat Volvon luopumaan siitä ja etsimään yksinkertaisempaa ja halvempaa akseliratkaisua.Näissä autoissa onkin erilainen etuakselin jousitus. Jokeri-autoissa on erillisjousitettu etuakseli, jota elokuussa 2007 toimitetuissa B12BLE:issä ei ole. Tämän vuoksi Jokeri-volvot kulkevat kenties vähän pehmeämmin.
Jokeri-Volvot ovat edelleen seudun parhaimmat bussit ajettavuudeltaan ja muutenkin kokonaisuudeltaan.
Mahtoi näkyä myös hinnassa. Niihin satsattiin kunnolla, ja sopii olettaa ne ovat hyvässä kunnossa melko pitkään