Lappeenrannan paikallisliikenne

Voisiko joku ystävällisesti koota Lappeenrannan SL paikkurikaluston. Putosin itse tuon vaihtoruletin aikana kärryiltä.
 
Lappeenrannan paikkurikalusto tällä hetkellä (30.4.2023)

63, 64 (Scania Citywide LE Suburban maakaasutelit, KTK-605 ja -606, 2018)
65 (Volvo 8900LE B8RLE teli, ZMM-165, 2019)
71 (Scania Citywide LE Suburban, K320UB 6x2, MYT-391, 2020)
75, 76 (Scania Citywide LE Suburban, K280UB, ZNE-765, -769, ex OTP, 2020)
411 (Volvo 8900LE B8RLE teli, BRJ-235, 2014)
415, 422, 425, 429 (Volvo 8900LE B8RLE, LLX-990, BRJ-241, FLI-972, FLJ-678, 2014)
455 (Volvo 8900LE B8RLE teli, VXO-541, 2015)
466, 473 (Volvo 8900LE B8RLE telit, KNR-755, -754, 2016)
949, 952-954, 963 (Scania K230UB Scalat, ZZE-391, KRS-508-510, -579)

Pahoittelen jos on vaikea lukea, mutta toivottavasti saa kiinni!
 
Onko tietoa sopimuksen pituudesta ja kalustovaatimuksista?

Sopimuskausi on

--- Lainaus päätösasiakirjasta ---

Valintaperusteena on ollut hinta 90 pistettä ja laatu 10 pistettä mikäli käytettävien ajoneuvojen päästötaso on euro VI.

Määräaikaan 13.4.2023 klo 12.00 mennessä tarjouksen on jättänyt neljä (4) tarjoajaa. Tarjoajat täyttävät tarjouspyynnön kelpoisuusehdot. Tarjouksen ovat jättäneet: • E. Rantanen Oy (vertailupisteet 87,72) • Savonlinja Oy (vertailupisteet 100) • V-S Bussipalvelut Oy (vertailupisteet 86,53) • Soisalon Liikenne Oy (vertailupisteet 76,38)


Elinvoima- ja kaupunkikehitys -toimialan Kadut ja ympäristö vastuualue on kilpailuttanut Lappeenrannan ja Imatran välisen liikenteen sopimuskaudelle 1.7.2023 – 30.6.2024 kaupunkikehityslautakunnan §93 / 2023 päätöksen mukaisesti. Molempien osapuolten suostumuksella sopimusta voidaan jatkaa kahdella erillisellä optiovuodella.

--- Lainaus päätösasiakirjasta loppuu ---

Ja hankintailmoituksesta

--- Lainaus Hilmasta ---

Kalustovaatimukset yleisesti:

Päästötaso Euro V

Ikäraja 14,00 vuotta. Vara-autolla ei ikärajaa. Vara-autoa voi käyttää enintään kolmena päivänä peräkkäin.

Istumapaikkoja väh. 47

Korkealattiainen linja-auto

--- Lainaus Hilmasta loppuu ----
 
Viimeksi muokattu:
Savonlinja osti Nobinalta Volvo 8900LE:itä. Lappeenrantaan tuli autot 805 ja 809. Tänään tuo ex 805 on päässyt linjalle 3K. Toistaiseksi HSL-värit.
 
Scala 954 poistui eilen ja 949 ja 952 sekä Nobinan entiset 8900LE:t 87 ja 90 poistuvat pian sähkö-Citywide II:ien tieltä. 87 ja 90 siirtyvät kuulemma Kouvolaan. Scala 963 jää todennäköisesti vara-autoksi. Kaksi ensimmäistä Citywide II:ta on saatu teipattua ja liikenteeseen, ja loput neljä tulevat ajoon teippausten valmistuttua. Kaikki kuusi ovat jo saapuneet Lappeenrantaan.

Aikatauluissa, palvelutasossa ja reiteissä tapahtuu muutoksia elokuussa. Mäntylän vuorotarjonta vähenee merkittävästi iltaisin ja viikonloppuisin, kun 14:n liikennettä vähennetään ja jotkin nelosen lähdöt kulkevat vain Karhuvuoren ja Keskustan välillä. Myös Mustolan ilta- ja viikonloppuliikenne vähenee 14:n heikennysten myötä. Ylivoimaisesti kuormitetuimman linjan 5 lähtömäärä kasvaa arkisin 53:sta 64:ään Matkakeskuksen suuntaan ja 52:sta 62:een Yliopiston suuntaan. Samalla luovutaan muutamilla lähdöillä käytetyn lisäauton käytöstä. Aamuruuhkan kalustotarve on viisi autoa (nyt 4+1) ja iltaruuhkan kuusi autoa (nyt 4+1). Viikonlopun aikatauluja muutetaan sopimaan paremmin yhteen junaliikenteen kanssa. Linjan 8 reitti muutetaan kulkemaan Sammonlahden keskustan kautta, josta linjan 8 edeltäjän eli kympin reitti kulki. Iltaruuhkaan lisätään myös yksi lähtö, sillä nykyisin viimeinen 8 on saapunut Kariniemeen niinkin aikaisin kuin klo 16:40, jatkossa sentään tuntia myöhemmin. Etenkin Pikisaaren palvelu on ollut yllättävän heikkoa, vaikka se on suurehko kerrostaloalue. Lisäksi 1X:lle lisätään lauantaiaamuun yksi lähtö Keskustasta Yliopistolle.
 
Takaisin
Ylös