Lauttakylän auto ostanut Artturi Anttilan

TC6-Z3 sanoi:
Niin ja pikavuorokalusto taitaa olla valtakunnan tuoreinta tällä hetkellä. Mikään muu yhtiö ei ole hankkinut viimeisen 2 vuoden sisällä 15 uutta pika-autoa.
Pikavuorokaluston ikähaitari sen sijaan on laaaaaja. Anttilan Seinäjoen pikaanhan kaivettiin romurivistä ajoon #109 toukokuulta 1988...
 
Miska sanoi:
Pikavuorokaluston ikähaitari sen sijaan on laaaaaja. Anttilan Seinäjoen pikaanhan kaivettiin romurivistä ajoon #109 toukokuulta 1988...
Todentotta...

Tuosta intouduinkin laskemaan LA:n pikavuorojen keski-ikää ja tulokseski tuli 2000,1
Laskinpa vielä Satakunnan Liikenteenkin pikavuorojen keski-iän ja siitä tuli myös tuo 2000,1
Eli näiltä kahdelta suurelta satakuntalaiselta löytyy varmastikkin Suomen nuorin pika-kalusto.
Ja toiselta ehkäpä suomen nuorin vakiovuoro kalusto.

Koiviston Auton pikakaluston keski-iän laskemiseen meneekin hieman enemmän aikaa, kun ensin pitäisi selvittää mitkä autot siellä on merkitty Pikaksi ja mitkä kaukoliikenteen vakioihin.
 
TC6-Z3 sanoi:
Eli näiltä kahdelta suurelta satakuntalaiselta löytyy varmastikkin Suomen nuorin pika-kalusto.
Valitettavasti toisen (saatte itse päätellä kumpaa, SatLi vai LA tarkoitan) kalusto ei nuoresta iästään huolimatta pärjää mukavuudessa edes 10-vuotiaille Carruksille tai Lahtelaisille... Se on jo huomiotaherättävä piirre tässä maailmassa, jossa KA-konserni ei ilmeisesti reaaliaikaisesti elä :(
 
J_J sanoi:
Valitettavasti toisen (saatte itse päätellä kumpaa, SatLi vai LA tarkoitan) kalusto ei nuoresta iästään huolimatta pärjää mukavuudessa edes 10-vuotiaille Carruksille tai Lahtelaisille... Se on jo huomiotaherättävä piirre tässä maailmassa, jossa KA-konserni ei ilmeisesti reaaliaikaisesti elä :(
Niin, en sitten tiedä mistä johtuu mutta Jyväskylässä pikavuorokuljettajat on sitä mieltä että ennemmin ajavat 2 milj. kilometriä ajetuilla Carrus/Scanioilla kuin uudella Kabusilla. Mistähän johtuu?
 
tkp sanoi:
Niin, en sitten tiedä mistä johtuu mutta Jyväskylässä pikavuorokuljettajat on sitä mieltä että ennemmin ajavat 2 milj. kilometriä ajetuilla Carrus/Scanioilla kuin uudella Kabusilla. Mistähän johtuu?
Eiköhän tähänkin kysymykseen/ihmetykseen löydy eräältä taholta joku konserninjohtajaa miellyttävä vastaus ;)

Vaikkapa tyyliin "uudet kabusit on niin hyviä ja hienoja, ettei vanhat perinteisiin huonoihin autoihin tottuneet kuljettajat osaa ajaa niillä" ;)
 
Nyt myös alkuperäinen LA, tässäkin viestiketjussa esiinnostettu #109 on poistettu.

EB-kaluston keski-ikä senkun paranee.
 
Tältäkin foorumilta tutuksi tulleen #144:n lisäksi LA:n riveihin on tullut #187 ex GL 87312 (KKL-355), joka on kutakuinkin samanmoinen #144:n kanssa. En pitäisi suurena ihmeenä, jos auto löytyisi Kankaanpään toimipaikasta A. Anttilan linjoilta.
 
Nyt sitten Artturi Anttila Oy:n aikatauluvihkot ovat historiaa! Uudet aikataulut löytyvät vihkosta: "Lauttakylän Auto, Kankaanpään seudun aikataulut 5.6.-31.12.2006". Osoite on Lauttakylän Auto, Kankaanpään toimipiste, Taipaleenkatu 5, Kankaanpää.
 
Vähiin käy Artturin nimellä ja/tai väreissä olevat autot, nyt kun myös ExpressBussina ollut #143 (CAS-103) on maalattu KA-raitoihin. Jäljellä lienee enää Decat #121, #140, Star501 #135 ja mahdolliset Kutter9:t (ainakin Scania-alustainen TVM-805, Volvo-alustaisesta ei havaintoja)
 
Tämä viesti sopisi toisaalta myös "outo auto linjalla"-ketjuun, mutta ex Artturin linjalla Pori - Karvia on näkynyt muun muassa tämä TAL-180, saas nähdä siirtyykö tämä pysyvämminkin Kankaanpään toimipisteen käyttöön (kuva: 5.9. klo 13:10 vuorosta)

Kankaanpään yksikössä on jo pidemmän aikaa vaikuttanut Lauttakylän Victor #177, jolla on ajeltu aiemmin muun muassa Nokian suunnalla.
 
Takaisin
Ylös