Lauttakylän Auto

TC6-Z3 sanoi:
Ja pyöriin sopisi hyvin Kabusista tutut muoviset pölykapselit.
Siis ihan aikuisten oikeesti niistä ei saa muuta kun painajaisia. Onneksi niistä on Jyväskylässä paria autoa lukuunottamatta päästy eroon...
 
Mikäs lienee nyt tilanne muutamien autojen kohdalla:
#109, poistettu?
#161, vielä ajossa?
 
Lauttakylämmiähelle senverran, että hoitaa ny siihen 114:ta noi mopitekit keulalle. Eihän tollasia kilpiä....
 
killerpop sanoi:
Mikäs lienee nyt tilanne muutamien autojen kohdalla:
#109, poistettu?
#161, vielä ajossa?
#109 seisoo romurivissä, 4 penkkiparia poistettuna, romuttamo?
#161 seisoo romurivissä, koneen vaihto? romuttamo?

#185 Wasassa lisättynä #109:stä 4 penkkiparia, kör Vasa-Sömmärösund.
 
Miska sanoi:
TC6-Z3 sanoi:
#185 Wasassa lisättynä #109:stä 4 penkkiparia, kör Vasa-Sömmärösund.
Onkos tosta tehty joku 60-paikkainen sardiinipurkki?
No mun käsittääkseni siinä kävi juurikin niin.
Halusivat Vaasassa, että saavat auton ajoon sinne, kun pitävät sitä niin hyvänä - hyvähän se onkin - ja laittoivat itse kuljettavoimin siihen lisää penkkejä, että sillä voi tuon vasa-sommarösund/panike/björköby linjan hoitaa, siinäkun ei alle 59 paikkainen kulkupeli riitä. Eli siinä on nyt sitten kai 59-paikkaa + taka-wc
 
Näemmä yhtiön kalustoon on tullut yksi Victor lisää, LA #131 (ZAP-412) näyttäisi olevan omaa sukua Porvoon Liikenne.
 
killerpop sanoi:
Näemmä yhtiön kalustoon on tullut yksi Victor lisää, LA #131 (ZAP-412) näyttäisi olevan omaa sukua Porvoon Liikenne.

Uudenkarheata, juuri ja juuri sisäänajettua kalustoa siis lisää vain... Sellaista se taitaa olla "evakkoreki" -meininki muuallakin konsernin sisällä.
 
Jaa-a.

"J J":n kyllä kannattaisi hakeutua neuvonantajaksi tuohon kyseiseen konserniin ja alkaa jakaa rahasta ohjeita isä aurinkoiselle, millaisella kalustolla niitä linjoja oikein pitäisi hoidella. =)?
Mitä sitä ilmaiseksi näitä ohjeita jakelet? Rahat pois vaan.
 
bassman sanoi:
Mitä sitä ilmaiseksi näitä ohjeita jakelet? Rahat pois vaan.

Hehhee... Jotenkin luulen että herra Aurinkoinen ei välttämättä meikäläisen neuvoista ole kiinnostunut? Ja toisekseen, neuvojen jakaminen ilmaiseksi lienee noinkin nuukassa ilmapiirissä ainoa mahdollisuus (edes teoriassa) saada ääntään kuuluviin :)

No, leikki leikkinä. On vaan jännä itsekseen visioida, minne tuossa mainitussa evakkoreki -konsernissa sijoitellaan ne rahat millä useimmat muut liikennöitsijät ostavat uutta kalustoa? Olisikohan eräs Metsäpietilässä majaansa pitävä "auto"tehdas yksi rahanhaaskauskohde?

Ps. Kaikesta huolimatta kaunis kiitos nimimerkki "bassman":lle vinkistä. Jos joskus pyrkii leipä loppumaan pöydästä, voin harkita tuon vinkkisi hyödyntämistä niin kutsuttuna viimeisenä oljenkortena ;)
 
J_J sanoi:
On vaan jännä itsekseen visioida, minne tuossa mainitussa evakkoreki -konsernissa sijoitellaan ne rahat millä useimmat muut liikennöitsijät ostavat uutta kalustoa? Olisikohan eräs Metsäpietilässä majaansa pitävä "auto"tehdas yksi rahanhaaskauskohde?

On se monta prosenttia viisaampaa tuhlata rahat oman tehtaan tuotantoon kuin tuhlata rahat ulkopuolisen tehtaan tuotteiden hankkimiseen
 
sv sanoi:
On se monta prosenttia viisaampaa tuhlata rahat oman tehtaan tuotantoon kuin tuhlata rahat ulkopuolisen tehtaan tuotteiden hankkimiseen

Melkoisen yksioikoinen ajattelumalli. Jos oma tehdas pystyy tuottamaan yhden kokonaisen "auton" sillä rahamäärällä, millä se vieras tehdas tekee vaikkapa viisi kokonaista bussia... Onko se silloin kovinkin monen prosentin edestä viisaampaa, kysyn vaan? Ainoa järkisyy tehdä kaikki (tai lähes kaikki) itse "omaan tyyliin" olisi se, että siinä säästyisi kokonaisuutta katsoen rahaa huomattavia summia. Näin ei tässä tapauksessa taida olla asian laita.
 
Vs: Lauttakylän auto ostanut Artturi Anttilan

Koiviston Auton Lahden varikolle hylkyriviin on siirtyneet Lauttakylän Auton #148 ja #151. Näistä ainakin #148 oli ilman rekisterikilpiä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ainoa järkisyy tehdä kaikki (tai lähes kaikki) itse "omaan tyyliin" olisi se, että siinä säästyisi kokonaisuutta katsoen rahaa huomattavia summia. Näin ei tässä tapauksessa taida olla asian laita.

Maailmassa on muitakin kuin rahallisia syitä. Vaikka nykyään ajatellaan, että yrityksen ainoa tavoite on mahdollisimman korkea liiketaloudellinen voitto, saa yrittäjä tehdä muutakin. Koiviston Auton pääjehut voivat varmasti tuntea ylpeyttä, että hoitavat liikenteen itse tekemillään autoilla, joita ei muilla bussifirmoilla ole. Mihin nuo vanhat Kabusit muuten menevät, myydäänkö ne firmasta ulos vaiko romutetaan suoraan? Miksi yhtiö ei ole halukas myymään Kabus-tehtaan tuotteita muille?
 
Mihin nuo vanhat Kabusit muuten menevät, myydäänkö ne firmasta ulos vaiko romutetaan suoraan? Miksi yhtiö ei ole halukas myymään Kabus-tehtaan tuotteita muille?
Kyllä niitä useampia näkyi hylkyrivissä odottamassa viimeistä matkaa Paimelaan, jossa autot romutetaan.

Käytännössä konsernissa autot ajetaan loppuun, joten niistä ei olisi juurikaan iloa muilla liikennöitsijöillä, eikä konsernin eduksi ole myöskään se, että heidän raita-tavaramerkki esiintyisi hevos- tai bändiauton kyljissä.
 
Takaisin
Ylös