- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
FinnComm-yhtiön kotisivuilla lukee "ATR 42-500 -potkuriturbiinikoneissa on hyödynnetty viimeisintä teknologiaa. Uudet tehokkaammat moottorit yhdistettynä runsaaseen komposiittimateriaalien käyttöön tuottavat entistä paremman suorituskyvyn, vähäisemmät päästöt ja lyhyemmät lentoajat. ATR 42-500:n päästöt matkustajaa kohden ovat henkilöautoa ja jopa sähköjunaa pienemmät ja melutasoltaan se on markkinoiden hiljaisen lentokone."
Voiko olla todella niin, että potkuriturbiinikone kuluttaa vähemmän energiaa kuin sähköjuna? Ymmärrän tämän siinä mielessä, jos potkurikone on lastattu viimeistä paikkaa myöten ja sähköjuna ajelee puolityhjänä, niin siinä mielessä lentokone voikin olla parempi ja soveltuva Suomen matkustajamäärille. Ja lentokonehan ei tarvitse infrastruktuuria paljoakaan. Pitäisi vain kehittää parempia polttoaineita niille kuin öljy ja vilkkaimmilla reiteillä kapasiteetti loppuu herkästi kesken, juna sopii enemmän massakuljetukseen. Pitkien matkojen lentäminen pitäisi myös saada vähenemään.
Voiko olla todella niin, että potkuriturbiinikone kuluttaa vähemmän energiaa kuin sähköjuna? Ymmärrän tämän siinä mielessä, jos potkurikone on lastattu viimeistä paikkaa myöten ja sähköjuna ajelee puolityhjänä, niin siinä mielessä lentokone voikin olla parempi ja soveltuva Suomen matkustajamäärille. Ja lentokonehan ei tarvitse infrastruktuuria paljoakaan. Pitäisi vain kehittää parempia polttoaineita niille kuin öljy ja vilkkaimmilla reiteillä kapasiteetti loppuu herkästi kesken, juna sopii enemmän massakuljetukseen. Pitkien matkojen lentäminen pitäisi myös saada vähenemään.