- Liittynyt
- 17 Helmikuu 2024
- Viestit
- 117
Olisiko mahdollista laajentaa bussien liikennöintiaikoja hieman, esim. nykyisestä 23.30:stä 0.30:een tai 1.00:aan? Näin tulisi iltayön liikenne korvattua tavallisella liikenteellä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaako tyhjiä penkkejä kuljettaa 1-1,5h ylimääräistä? Mielestäni ei, nykyiset liikennöintiajat ovat riittäviä ja samoin yöliikenne.Olisiko mahdollista laajentaa bussien liikennöintiaikoja hieman, esim. nykyisestä 23.30:stä 0.30:een tai 1.00:aan? Näin tulisi iltayön liikenne korvattua tavallisella liikenteellä.
Mielestäni olisi tosin ihan hyvä saada jonkinlaista aamuyö- tai 24h-liikennettä ihan palvelutason puolesta. Esimerkiksi aamun ensimmäiseen Tampereen junaan (IC35/S35 klo 5:00) on käytännössä mahdoton ehtiä julkisilla lähes mistään suunnasta. Jopa puoli tuntia myöhemmin lähtevään Turun junaan on vaikea ehtiä ainakin idästä. Linjaston ei tietysti kannattaisi olla yhtä kattava kuin perus yölinjaston, mutta jos edes jokaiseen pääsuuntaan ja jokaiselle vähintään neljän tähden palvelutason alueelle olisi jonkinlaista liikennettä niin liikkuminen helpottuisi aika paljon.Mielestäni ei, nykyiset liikennöintiajat ovat riittäviä ja samoin yöliikenne.
Tuo aamuyön liikenne voisi tosiaan olla ihan kannattavaa, vaikkapa yölinjat kulkemaan siihen aikaan.Mielestäni olisi tosin ihan hyvä saada jonkinlaista aamuyö- tai 24h-liikennettä ihan palvelutason puolesta. Esimerkiksi aamun ensimmäiseen Tampereen junaan (IC35/S35 klo 5:00) on käytännössä mahdoton ehtiä julkisilla lähes mistään suunnasta. Jopa puoli tuntia myöhemmin lähtevään Turun junaan on vaikea ehtiä ainakin idästä. Linjaston ei tietysti kannattaisi olla yhtä kattava kuin perus yölinjaston, mutta jos edes jokaiseen pääsuuntaan ja jokaiselle vähintään neljän tähden palvelutason alueelle olisi jonkinlaista liikennettä niin liikkuminen helpottuisi aika paljon.
Eikö kaupunkien paikallisliikenteen pitäisi voida tuoda matkustajia aamun ensimmäisille kaukojunille? Ja viedä liityntämatkustahat illan viimeisiltä junilta? Nämä palvelut olivat aikoinaan itsestään selviä, liikennöitsijä kunniakysymyksiä.Mielestäni olisi tosin ihan hyvä saada jonkinlaista aamuyö- tai 24h-liikennettä ihan palvelutason puolesta. Esimerkiksi aamun ensimmäiseen Tampereen junaan (IC35/S35 klo 5:00) on käytännössä mahdoton ehtiä julkisilla lähes mistään suunnasta. Jopa puoli tuntia myöhemmin lähtevään Turun junaan on vaikea ehtiä ainakin idästä. Linjaston ei tietysti kannattaisi olla yhtä kattava kuin perus yölinjaston, mutta jos edes jokaiseen pääsuuntaan ja jokaiselle vähintään neljän tähden palvelutason alueelle olisi jonkinlaista liikennettä niin liikkuminen helpottuisi aika paljon.
Idässä 570 Tikkurilaan ja siitä junaan?Mielestäni olisi tosin ihan hyvä saada jonkinlaista aamuyö- tai 24h-liikennettä ihan palvelutason puolesta. Esimerkiksi aamun ensimmäiseen Tampereen junaan (IC35/S35 klo 5:00) on käytännössä mahdoton ehtiä julkisilla lähes mistään suunnasta. Jopa puoli tuntia myöhemmin lähtevään Turun junaan on vaikea ehtiä ainakin idästä. Linjaston ei tietysti kannattaisi olla yhtä kattava kuin perus yölinjaston, mutta jos edes jokaiseen pääsuuntaan ja jokaiselle vähintään neljän tähden palvelutason alueelle olisi jonkinlaista liikennettä niin liikkuminen helpottuisi aika paljon.
Teoriassa mahdollinen mutta erittäin hidas reitti, ja erittäin epäkäytännöllinen vaikkapa Itäkeskuksen tai Vuosaaren suunnalta. Vuosaaren osalta mainitsen vielä, että sinne kulkee yöbusseja 10 minuutin välein koko yöliikenteen ajan. Puolen tunnin vuoroväli ei siis olisi ollenkaan kohtuuton pyyntö aamuyöllä.Idässä 570 Tikkurilaan ja siitä junaan?
Toimii jos asuu suht lähellä jotain 570:n pysäkkiä. Ja Turun junalle voinee ehtiä hyvin varhaisella 15:llä, kunhan ajaa Leppävaaraan asti. Itiksestä arkiaamuna lähtee eka 15 klo 4.35 (seuraavallakin pitäisi ehtiä). Mutta muualta kuin ko. runkolinjojen varrelta ei siirtyminen hyvin varhaiselle junalle olekaan enää yhtä yksinkertaista.Idässä 570 Tikkurilaan ja siitä junaan?
Eikö 4:32 lähtevällä 90N tai 4:35 lähtevällä 94N ehdi mitenkään?Mielestäni olisi tosin ihan hyvä saada jonkinlaista aamuyö- tai 24h-liikennettä ihan palvelutason puolesta. Esimerkiksi aamun ensimmäiseen Tampereen junaan (IC35/S35 klo 5:00) on käytännössä mahdoton ehtiä julkisilla lähes mistään suunnasta. Jopa puoli tuntia myöhemmin lähtevään Turun junaan on vaikea ehtiä ainakin idästä. Linjaston ei tietysti kannattaisi olla yhtä kattava kuin perus yölinjaston, mutta jos edes jokaiseen pääsuuntaan ja jokaiselle vähintään neljän tähden palvelutason alueelle olisi jonkinlaista liikennettä niin liikkuminen helpottuisi aika paljon.
Tietenkin jos asuu Metrovarikon lähellä niin voi kävellä Kauppamyllyntielle kun sieltä lähtee ensimmäiset ratikat 4:13 ja 4:28 ja jos jää Oulunkylän asemalla niin ekalla ratikalla ehtii 4:38 lähtevällä I-junalla ja seuraavalla 4:48 lähtevään K-junaan. Mutta jos haluu Helsingistä mennä kyytiin niin voi mennä 4:04 lähtevällä 562:lla Itäkeskuksesta ja vaihtaa K-junaan Malmilla, vaihtoaikaa on n. 10-15 min.Toimii jos asuu suht lähellä jotain 570:n pysäkkiä. Ja Turun junalle voinee ehtiä hyvin varhaisella 15:llä, kunhan ajaa Leppävaaraan asti. Itiksestä arkiaamuna lähtee eka 15 klo 4.35 (seuraavallakin pitäisi ehtiä). Mutta muualta kuin ko. runkolinjojen varrelta ei siirtyminen hyvin varhaiselle junalle olekaan enää yhtä yksinkertaista.