Liikennöintisuunnitelma 2011-2012

Vuosaaressa tuo 90 muutos tuntuu kyllä älyttömältä, Vuosaari(M)-Kallvikintie pääsee jo nyt 78:lla ruuhka-aikaan 8min välein, päivällä, illalla ja vkl. 20min välein.

Linjan 90 liikenne Kallvikintielle todennäköisesti loppuukin muutaman vuoden päästä, kun Jokeri 2 korvaa 78:n. Vuosaaren bussilinjoilta vähenee liikennöintisuunnitelmassa esitettyjen muutosten myötä kesäliikenteestä jo 3 - 4 bussia. Jos linja 78 ajettaisiin teleillä, riittäisi Kallvikintielle talviliikenteessä todennäköisesti pelkkä 78 ainakin ruuhka-aikaan. Jokeri 2:lle tullee teli- tai nivelbusseja.
 
  • 611:n N-vuorot muuttuvat perusreitille Simonsiltaan

Hyvä, selkeyttää linjaa 611 ja parantaa Simonsillan joukkoliikennetarjontaa sunnuntaisin.

  • linjoilla 731 ja 738 tutkitaan mahdollisuutta siirtää osa ruuhka-ajan vuoroista Kalasatamaan

Ajaisivatko reittiä: ... - Kustaa Vaasan tie - Hämeentie - Hermannin rantatie - Työpajankatu - Vanha talvitie - Verkkosaarenkatu - Hermannin rantatie - ...? Ja tulisiko noiden 731:n ja 738:n päätepysäkiksi h56:n (Työpajankadulla) vai 505:n (Verkkosaarenkadulla) päätepysäkki?
Vai kenties edesmenneen h50:n päätepysäkki Kyläsaarenkadulla? ;)
 
Vantaa
  • 53 siirtyy kulkemaan Malminiityssä Koivukyläntien ja Leinikkitien sijasta Talvikkitietä Koivukylänväylälle. Uudet K-vuorot kulkevat Hiekkaharjussa Tarhurintien kautta (toteutetaan jo kesällä)
Toivottavasti ajoaikoja ei lyhennetä, autot tuntuvat olevan jatkuvasti myöhässä.
Seutulinjat
  • 611:n N-vuorot muuttuvat perusreitille Simonsiltaan
Siis eivät aja enää iltaisin ja viikonloppuna Päiväkumpuun? Millä sieltä sitten pääsee sunnuntaisin Koiviksen asemalle (tai ylipäätään muualle kuin Helsinkiin (734))? 77 ei kulje viikonloppuisin, 973 ei kulje sunnuntaisin...?
 
Toivottavasti ajoaikoja ei lyhennetä, autot tuntuvat olevan jatkuvasti myöhässä.

Siis eivät aja enää iltaisin ja viikonloppuna Päiväkumpuun? Millä sieltä sitten pääsee sunnuntaisin Koiviksen asemalle (tai ylipäätään muualle kuin Helsinkiin (734))? 77 ei kulje viikonloppuisin, 973 ei kulje sunnuntaisin...?
Siis se ei kulje nyt sunnuntaisin, mutta syysliikenteen alusta alkaen kulkee myöskin sunnuntaisin.
 
Mietin tuossa noita h20N ja h21V muutoksia ja en voi kun ihmetellä tätä rahan hassausta. 21V kulkee iltaisin lähes tyhjänä eikä 20/N tee poikkeusta asiassa. Turhaa siis ainakin teleillä ajaa.

Miksei siis 21V lopeta liikennöintiä n. 18 aikaan ja 20N jatka sitten siitä eteenpäin, kun kerran muutenkin siirtyy postikadulle.? Viikonloppuisin riittäisi hyvin pelkkä 20N
 
Mietin tuossa noita h20N ja h21V muutoksia ja en voi kun ihmetellä tätä rahan hassausta. 21V kulkee iltaisin lähes tyhjänä eikä 20/N tee poikkeusta asiassa. Turhaa siis ainakin teleillä ajaa.

Samaa ihmettelen minäkin! Lauttasaareen/ Lauttasaaren kautta kulkee ihan riittävästi linjoja, eikä kävelymatka Kamppiin ole kovin pitkä.
 
Nimenomaan, 90K:n tunnukseksi sopisi paljon paremmin 90A (koska kiertää myötäpäivään). Vuosaaren sataman linjoilla todella pitäisi saada käyttöön joku oma numero, jolloin 90B olisi xx, 90BK olisi xxK ja 90A olisi xxN. 99:ä ei varmaan voi käyttää koska kyseistä numeroa tullaan käyttämään vielä muutamaan kertaan metroa korvaavien linjojen numeroina.

Mutta 90-sarjasta ei ole vapaana kuin tuo 99.
 
Mutta 90-sarjasta ei ole vapaana kuin tuo 99.
Onhan se ennnenkin ollut käytössä, miksei palautettaisi takaisin vaikka Aurinkolahden tunnukseksi (00990 Hki).

Metroa korvaava linja voisi olla vaikka M tai 16X tai linjan 90A päivälähtöjä. 90A:sta voi vaihtaa kaikkiin liityntälinjoihin paitsi 94A/B/V.
 
Mutta 90-sarjasta ei ole vapaana kuin tuo 99.

No sehän tässä onkin ongelmana. Toisaalta jos 90 (Vuosaari - Kallvikintie) kuitenkin lakkautetaan, kun Jokeri 2 aloittaa, niin, voisihan numerointia muuttaa jo nyt valmiiksi hieman siihen suuntaan, miltä se näyttäisi Jokeri 2:n aloittaessa:

  • 90B -> 90
  • 90BK -> 90B
  • 90K -> 90A(urinkolahti myötäpäivään)
  • 90A -> 90N
  • 90 -> 90K(allvikintie)
  • 90N... Tarvitaanko sitä? Periaatteessa nykyinen 90A voisi kiertää Aurinkolahdesta ja ajaa 96N:n reittiä Itäkeskuksessa, 96N voisi jättää Aurinkolahden ajamatta (eikö sinne pysty hyvin kävelemään Vuosaaren metroasemalta silloin kun nykyinen 90A ei kulkisi?) ja kiertää Länsi-Herttoniemen kautta nykyisen 90N:n reittiä. Vuosaaressa reitti olisi joko ...Valkopaadentie - Porslahdentie - Niinisaarentie - Kallvikintie - Valkopaadentie... tai ...Valkopaadentie - Kallvikintie - Niinisaarentie - Porslahdentie - Valkopaadentie...
 
No sehän tässä onkin ongelmana. Toisaalta jos 90 (Vuosaari - Kallvikintie) kuitenkin lakkautetaan, kun Jokeri 2 aloittaa, niin, voisihan numerointia muuttaa jo nyt valmiiksi hieman siihen suuntaan, miltä se näyttäisi Jokeri 2:n aloittaessa:

  • 90B -> 90
  • 90BK -> 90B
  • 90K -> 90A(urinkolahti myötäpäivään)
  • 90A -> 90N
  • 90 -> 90K(allvikintie)
  • 90N... Tarvitaanko sitä? Periaatteessa nykyinen 90A voisi kiertää Aurinkolahdesta ja ajaa 96N:n reittiä Itäkeskuksessa, 96N voisi jättää Aurinkolahden ajamatta (eikö sinne pysty hyvin kävelemään Vuosaaren metroasemalta silloin kun nykyinen 90A ei kulkisi?) ja kiertää Länsi-Herttoniemen kautta nykyisen 90N:n reittiä. Vuosaaressa reitti olisi joko ...Valkopaadentie - Porslahdentie - Niinisaarentie - Kallvikintie - Valkopaadentie... tai ...Valkopaadentie - Kallvikintie - Niinisaarentie - Porslahdentie - Valkopaadentie...

Kuulin, että Jokeri 2 aloittaisi vasta syksyllä 2014, pitääkö tieto paikkaansa?
 
Mielestäni olisi ollut järkevämpää jatkaa H73 Tikkurilan asemalle kuin tämä H77A:cool:
 
Takaisin
Ylös