Liikennettä Lahdessa

Lauri Räty sanoi:
Toivottavasti kuvat miellyttivät.
Totta ihmeessä. Laurin kuvat ovat kautta aikojen olleet erityisen mielenkiintoisia ja muutoinkin tasokkaita.
Lauri Räty sanoi:
Vaikka tässäkin ketjussa on lahtelaisia busseja ollut esillä runsaasti niin siitä huolimatta minut yllätti kaluston Wiima K202 -painotteisuus. Lahdessa on ehdottomasti yksi korkealattiaisimmista kaupunkiliikennejärjestelmistä mitä Suomessa on.
Lahdessa K202 on tosiaan varsin näkyvä korimalli. Niin lujalla korilla kelpaa kyllä ajellakin, vaikkakaan esteetöntä matkustamista sillä ei pystytä tarjoamaan. Eiköhän matalia autoja hankita Lahteenkin lisää tuota pikaa.
 
Lauri Räty sanoi:
Kiitos Rattivaunulle tarkkaavaisuudesta. Toivottavasti kuvat miellyttivät. ;) Vaikka tässäkin ketjussa on lahtelaisia busseja ollut esillä runsaasti niin siitä huolimatta minut yllätti kaluston Wiima K202 -painotteisuus. Lahdessa on ehdottomasti yksi korkealattiaisimmista kaupunkiliikennejärjestelmistä mitä Suomessa on.

Kyllä, hienoja kuvia taas, kiitos niistä Laurille.

Eiköhän korkeat lattiat ajan myötä mataloidu jahka maksajia löytyy. Eikös nuo 113-Scaniat ja 10-Volvot ole vielä ihan kelpo kulkijoita vaikka lattiat ovatkin korkealla?

Lahdessakin varmaan enemmillä käyttäjillä olisi mahdollista pitää nuorempaa ja siten matalampaa kalustoa, mutta kai ne käyttökelpoiset korkealattiaiset olisivat kuitenkin jossain muualla sitten kiipeiltävinä, tuskin nuo romuun menisivät niin kauan kuin niissä ajettavaa vielä riittää.
Vaikka sitten itämailla.
 
Kas vain, hienoja kuvia, kiitos niistä.

Lahdessa taitaa olla nyt Suomen modernein paikallisliikenteen kalusto, ainakin jos ajosuoritekilometreillä painotettua kaluston keski-ikää tarkastelee, vai sattuiko linssin eteen vain sellainen otos missä valtaosa kalustosta on alle kolme vuotta vanhaa. Vieläpä näyttää olevan kotimaista tuotantoa, avainlippumallia.
 
Kas vain, hienoja kuvia, kiitos niistä.

Lahdessa taitaa olla nyt Suomen modernein paikallisliikenteen kalusto, ainakin jos ajosuoritekilometreillä painotettua kaluston keski-ikää tarkastelee, vai sattuiko linssin eteen vain sellainen otos missä valtaosa kalustosta on alle kolme vuotta vanhaa.
Tavoitteena oli kuvata kaikki liikenteessä olleet autot. Mitään ei dissattu merkin, mallin, iän yms. syyn takia. Esim. Carrus City U:ita ei näy kuvissa, koska niitä ei tuona ajankohtana mennyt ensimmäistäkään torin kautta kulkevilla linjoilla.

Uusia Kabuseja on tiettävästi jo 23 kpl kahden puuttuessa. Sillä määrällä pystytään pyörittämään jo melkein koko kesälauantain liikenne. Sitäpaitsi eihän kuvissa näy niitä kaikkia 23 yksilöä, joku voi tarkistaa kuinka monta pääsi mukaan. Olemassaolevien nrot lienevät seuraavat: 241 - 243, (244 tulossa), 245 - 249, 272, 301 - 305, 307, 309, 314, 316, 319, 329, 333, 355 ja 356. Yhden tulevan yksilön numeroa en tiedä.
 
Kas vain, hienoja kuvia, kiitos niistä.

Lahdessa taitaa olla nyt Suomen modernein paikallisliikenteen kalusto, ainakin jos ajosuoritekilometreillä painotettua kaluston keski-ikää tarkastelee, vai sattuiko linssin eteen vain sellainen otos missä valtaosa kalustosta on alle kolme vuotta vanhaa. Vieläpä näyttää olevan kotimaista tuotantoa, avainlippumallia.
No johan taas tuli kommentti... Tervetuloa tutustumaan tampereen seudun paikallisliikenteeseen, jossa kolmella suurimmalla toimijalla kesäliikenteessä ei oikeastaan vakikulkimena seitsemää vuotta vanhempaa autoa näy. lähes kaikissa autoissa on kotimainen
kori, kuten myös Martti Ensimmäisen Suuren yhtiössä. Lisäksi 95% yksityisten liikennöitsijöiten autoista on varustettu kylmäilmastoinnilla, sekä riittävän tehokkailla moottoreilla ...
 
Lisäksi 95% yksityisten liikennöitsijöiten autoista on varustettu kylmäilmastoinnilla

Niinpä, näissä (kotimaisissa) Kabuseissa ilmastointi hoituukin näppärästi kahden avattavan kattoluukun kautta. Jokainen voi miettiä kuinka tehokas näin hoidettu ilmanvaihto on kesähelteillä. Koivari voisikin mainostaa että matkalipun hintaa kuuluu myös saunavuoro ;)
 
EB-bussien "siististi cool" -radiomainoksen lämpöiset reaggae-tahdit tulisi siirtää markkinoimaan näitä saunavuoroja. Kohderyhmänä olisivat ikäpyramidin vasemmalta kolmannekselta nuoret kuluttajat, joita etnomusiikki kiehtoo, kiertävät kirppareilla ja juovat reilun kaupan kahvia.
 
Viimeksi muokattu:
Niinpä, näissä (kotimaisissa) Kabuseissa ilmastointi hoituukin näppärästi kahden avattavan kattoluukun kautta. Jokainen voi miettiä kuinka tehokas näin hoidettu ilmanvaihto on kesähelteillä. Koivari voisikin mainostaa että matkalipun hintaa kuuluu myös saunavuoro ;)

Näissä uusissakaan ei siis ole edes kattokanavapuhallusta tarjolla?
 
Takaisin
Ylös