killerpop
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 3,633
Eli Tampereen linja-autoaseman remontti alkaa oleen loppusuoralla. Tilat luovutetaan Matkahuollolle vielä syyskuun aikana ja linja-autot siirtyvät käyttämään etupihalle tullutta laiturikenttää 13.10.2008 klo 00:00 alkaen.
Mikäli oikein ymmärsin, olisi myös Vuolteenkadulle vielä tulossa yhdet liikennevalot asemarakennuksen kulmille tarjoamaan esteetön pääsy kääntyville linja-autoille Sorin mäkeen noustessa.
Risteys on kieltämättä haastava, mutta nyt pitäisi olla mahdollisuus purkaa sumaa molemmista päistä, kun tällä hetkellä kaikki mäkeä ylös nouseva liikenne on kulkenut pitkänä letkana.
Jos tätä remontoitavan linja-autoasemarakennuksen tilanjakoa tutkii, huomaa, että pakettipalveluiden tilat suurenee reilusti siihen nähden, mitä se ennen on tässä rakennuksessa ollut. Sisäpuolella on myllätty ja mm entisiä toimistotiloja siirtyy kokonaisuudessaan pakettipuolen käyttöön.
Itse näkisin suurimpana ongelmana tällä hetkellä sen, minne linja-auton saa pysäköityä tauon ajaksi, sillä aseman parkkipaikoilla pysäköintiaika rajoitettaneen puolen tunnin pituiseksi. Tilannetta voisi helpottaa, jos Suvantokadun varteen saisi muutaman ruudun busseille.
Vuolteenkadun risteyksellä on tässä kyllä merkittävä rooli, mutta nyt tulevien liikennejärjestelyiden myötä sumaa voidaan purkaa myös siten, osa vuoroista lähtee "etelään menevien" aukosta Hatanpään valtatielle ja siitä Vuolteenkadun risteyksen yli tai uutta kääntymiskaistaa (joka muuten varustettu nuolivihreällä) Vuolteenkatua ylös.No tulevalla linja-autoasemallahan kaikki liikenne , paitsi etelään menevät sumputetaan vuolteenkadun risteykseen.
Mikäli oikein ymmärsin, olisi myös Vuolteenkadulle vielä tulossa yhdet liikennevalot asemarakennuksen kulmille tarjoamaan esteetön pääsy kääntyville linja-autoille Sorin mäkeen noustessa.
Risteys on kieltämättä haastava, mutta nyt pitäisi olla mahdollisuus purkaa sumaa molemmista päistä, kun tällä hetkellä kaikki mäkeä ylös nouseva liikenne on kulkenut pitkänä letkana.
Asiakkaan näkökulmasta palvelu paranee, kun kaikki on saatavilla saman katon alta. Tilanteita, jolloin pakettiasiakas on tullut kyselemään pakettiaan henkilöliikenteen terminaalista, on lukuisia. Eikä asiaa ole helpottanut sekään, että pakettiasiakkaiden sisäänkäynti on eri puolella rakennusta, kuin mitä itse piha.Suorastaan tahalliselta kaukoliikenteen haittaamiselta tuntuu koko aseman remontti ja uudelleen järjestely. Rahtitoiminnot pakotetaan erittäin ahtaisiin ja epäkäytännöllisiin tiloihin, kun parikymmentä vuotta hyvin palvellut rahtiasema puretaan.
Jos tätä remontoitavan linja-autoasemarakennuksen tilanjakoa tutkii, huomaa, että pakettipalveluiden tilat suurenee reilusti siihen nähden, mitä se ennen on tässä rakennuksessa ollut. Sisäpuolella on myllätty ja mm entisiä toimistotiloja siirtyy kokonaisuudessaan pakettipuolen käyttöön.
Tämän väitteen osalta tilanne ei olekaan ihan näin. Linja-autoasemalle tulee kuin tuleekin taukotila. Se, mitenkä se varustellaan, on kuitenkin liikennöitsijöiden asia. Eiköhän siellä myös saada jonkinlainen "kahvikassa" pyörimään. Kahvia saa toki tuttuun tapaan myös linja-autoaseman kahviosta.Kuljettajille ei ole luvassa minkäänlaisia taukotiloja, eikä muitakaan palveluja, varsinkin kun Ratinan Shell puretaan.
Itse näkisin suurimpana ongelmana tällä hetkellä sen, minne linja-auton saa pysäköityä tauon ajaksi, sillä aseman parkkipaikoilla pysäköintiaika rajoitettaneen puolen tunnin pituiseksi. Tilannetta voisi helpottaa, jos Suvantokadun varteen saisi muutaman ruudun busseille.