Linjojen 6, 7, 7A, 8, 13, 31, 32, 42, 61, 92 ja 93 kilpailutus

Tällä kerralla sitten Nobinan tulo Turkuun varmistui. Uutta liikennöitsijää siis odottamaan. Nobinalle tämä taitaa olla mukavampi ratkaisu, kun saa 17 bussia enemmän Turkuun kuin ensimmäisellä kerralla tultuaan valituksi.
 
Mikä nyt on tämän hetken tilanne autojen suhteen, kuinka pitkän päivän pystyy telisähköbussilla ajamaan yhdellä latauksella? Miten tuo liikenne käytännössä hoituu, kun kaikki autot on sähköbusseja? 32/42 linjoilla on tasainen kierto iltaan asti, 6/7 linjoillakin melko pitkiä vuoroja. Onko akkujen suhteen tapahtumassa mitään uutta tai ihmeellistä. Mikäli autoja ladataan Naantalissa ja Varissuolla, tarvitaan siihen myös aikaa ja lisää autoja kiertoon.
 
Mikä nyt on tämän hetken tilanne autojen suhteen, kuinka pitkän päivän pystyy telisähköbussilla ajamaan yhdellä latauksella? Miten tuo liikenne käytännössä hoituu, kun kaikki autot on sähköbusseja? 32/42 linjoilla on tasainen kierto iltaan asti, 6/7 linjoillakin melko pitkiä vuoroja. Onko akkujen suhteen tapahtumassa mitään uutta tai ihmeellistä. Mikäli autoja ladataan Naantalissa ja Varissuolla, tarvitaan siihen myös aikaa ja lisää autoja kiertoon.

Tasainen kierto kyllä, mutta huomasithan mukana olevat ruuhkavuorot 7A, 92 ja 93? Veikkaisin autokiertojen lasketun siten, että ajoneuvot käydään lataamassa varikolla ruuhka-aikojen välissä. Missään välissä ei ole käsittääkseni ollut puhetta latausinfrasta pysäkeillä.
 
Mikä nyt on tämän hetken tilanne autojen suhteen, kuinka pitkän päivän pystyy telisähköbussilla ajamaan yhdellä latauksella?

HSL-alueen ketjussa olleessa linkissä Bussmagasinetin uutiseen Nobinan kalustohankinnasta sanotaan, että Nobinan Turkuun tilaamilla BYD-teleillä voidaan ajaa yhdellä latauksella 400 km SORT2-syklillä.
 
Takaisin
Ylös