Loppuvuoden kuvia

Syyskuun kuvasadon riviltä 22 aina riville 24 löytyy nyt kuvia tilausajoista, joihin osallistui ainakin Paunut: #27, #91, #101, #102, #103, #112, (#24, #118?), Länsilinjat: #38, #47, #50, #52, #57, #71, #73, #88, Connex #613 ja Tokeen #10. Jos rivien laskeminen ei ole mielekästä, niin aloittaa voi tästä, olkaat hyvät!
 
killerpop sanoi:
(Paunu #118?), Tokeen #10.
Ihan vaan lisähuomautuksena, että ensiksi lainattu/mainittu kulkine oli vain meikäläisen siirtymätaivalvälineenä tälle temmellyskentälle eikä tuo Tokeekaan samaan hässäkkään liittynyt ollenkaan.
 
Eppu sanoi:
Mistähän tuo keikkabussi lienee peräisin...?
Tarkoittaako kysymys, että haluat tietää entisen omistajan? Kuvassa näkyy vielä vanhojen Pohjolan Liikenteen teippien jäljet ja kyljessä olevan vilkun etupuolella kylkinumero 11.
 
Alunperin tuo keikkuri oli Lohjan liikenne, sitten Saaren Auto ja Pohjola, nyttemmmin siis vuokrapeli, mutta yleensä on liikkunut siitä huolimatta ainakin ennen täällä Mansessa vain Kemopetrolin bussina, tosin jossain päin Tammelassa kuulemma asuu joku roudari/valomies/ vuokrafirman heppu, joka tällä ajelee- ja tuo kuvauspaikka voisi puoltaa sitä.
 
Tai oikeastaan se oli ensin Saaren Auto #5 ja meni sitten Lohjan Liikenteen kautta Pohjolan Liikenteelle.
Nykyisiä katureita katsellessa tuntuu hassulta, että Stadin 67-linjaa ajettiin vielä 90-luvun alussa noinkin maaseutumaisilla busseilla. :)
 
Kai Sillanpää sanoi:
Nykyisiä katureita katsellessa tuntuu hassulta, että Stadin 67-linjaa ajettiin vielä 90-luvun alussa noinkin maaseutumaisilla busseilla. :)
Ei välttämättä, kun otetaan huomioon heidän liikennöimänsä linjan luonne. Jollain h14:llä tai h17:llä tuollainen harvaovinen ja keppivaihteinen linjabiili olisi tietenkin ollut vähintäänkin ääliömäinen ratkaisu, mutta pitkällä maaseutumaisella linjalla, jolla matkustettiin ensi sijassa kaupunkialueelta moottorietien (Tuusulanväylä) taakse esikaupunkialueelle, aivan Helsingin pohjoislaitaan, tuollainen ratkaisu puolusti matkustajien enemmistön kannalta jopa enemmän paikkaansa kuin esim. "tanskandogityypin pommikoneet". Lisäksi - ja vielä erityisen suurella painoarvolla - taustalla oli se, että yksityisen perheyhtiön ajattelutapa oli voimakkaan tuontatolähtöinen; BMU-805-tyypin auto oli idioottivarma liikenteessä ja käyttökustannuksiltaan edullisin mahdollinen. Sen jälleenmyyntiarvo oli varmasti paras kuviteltavissa oleva. Saaren Auto Oy laittoi autonsa vaihtoon usein noin 4 - 5 vuoden iässä ja lienee saanut varsin hyvät myyntihinnat koko lailla vähän käytetyistä autoistaan.
 
Ozzy sanoi:
Alunperin tuo keikkuri oli Lohjan liikenne, sitten Saaren Auto ja Pohjola, nyttemmmin siis vuokrapeli, ...

Pohjolan Liikenteellä tuo nro 11 oli viimeksi Savonlinnassa.
 
Rattivaunu sanoi:
Ei välttämättä, kun otetaan huomioon heidän liikennöimänsä linjan luonne...

En toki homman mielekkyyttä kiistäkään, huvitti lähinnä tuo tapahtunut muutos.
Tarjosihan Saaren Auto korkeapenkkisine busseineen siinä sivussa myös ylellisemmän vaihtoehdon vaikkapa keskustan ja Maunulan välisille matkalaisille HKL:n karun asiallisten katurien rinnalla.

Nyttemmin "niskoja ei tueta" -periaate on vain yleistynyt selvästi pidemmilläkin linjoilla... ;-)
 
Jatketaans syksyisillä kuvilla avaamalla myös lokakuun 2006 kuvasato. Mukana muun muassa:
  • Uusimmat Satakunnan Liikenteet (#59, #64)
  • Uusi (vm 2002) ja vanha Hautamäen #26 (nykyisin Connex #726 ja LS-liikenne)
  • Uusien SatLien vastapainoksi vanhin EB-värinen, eli #26
  • Pari Pirkanmaalaistiluria Porissa
  • Lavialla pöpelikköön mennyt Lauttakylän Auton #113 palanneena ajoon
  • Paljon varisseita puiden lehtiä, vettä ja masentavaa keliä :D
 
Eikö Haglund myynyt tai luovuttanut linjansa (joka päivä Kaskinen-Vaasa edestakaisin) Westerlinesille. Outo aluevaltaus tommoinen Vaasa-Tampere -alihankinta firmalle, joka ei halunnut ajaa linjaa. Ei ole edes ensimmäinen kuva aiheesta ja haluaisinkin tietää, onko tuo ilmiö jokaviikkoinen, jokapäiväinen vai jotain siltä väliltä, ja mihin tuo perustuu.
 
Takaisin
Ylös