Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Mäkelänkadun raitiotierata on malliesimerkki 1950-luvun ajattelusta. Alkujaanhan rata vei kaupungin laidalle. Kun kaupunki kasvoi, rataa olisi pitänyt jatkaa kuten siihenkin asti tehtiin. Nyt asuntoja rakennettiin radan ulottumattomiin, ja perustettiin radalle rinnakkaisia bussilinjoja.
En kannata näiden bussilinjojen katkaisemista liityntäliikenteeksi ratikoihin tai juniin, se on joukkoliikenteen käytölle vain vahingoksi. Oikea ratkaisu on jatkaa rataa kuten olisi pitänyt tehdä jo silloin, kun Patolat ja Oulunkylät rakennettiin. Siten tehdään bussilinjat tarpeettomiksi ja tarjotaan suoria yhteyksiä.
Mäkelänkadun suunnasta voi olla useita raitiolinjoja, jotta tarjotaan myös vaihtoehto matkustaa joko Hämeentien tai Kallion kautta.
Antero
En kannata näiden bussilinjojen katkaisemista liityntäliikenteeksi ratikoihin tai juniin, se on joukkoliikenteen käytölle vain vahingoksi. Oikea ratkaisu on jatkaa rataa kuten olisi pitänyt tehdä jo silloin, kun Patolat ja Oulunkylät rakennettiin. Siten tehdään bussilinjat tarpeettomiksi ja tarjotaan suoria yhteyksiä.
Mäkelänkadun suunnasta voi olla useita raitiolinjoja, jotta tarjotaan myös vaihtoehto matkustaa joko Hämeentien tai Kallion kautta.
Antero