M.Niskanen Oy konserni

ja Rautalammin Auton kalustovahvuuteen on lisäksi nyt liittynyt syyskuun alkupäivinä OTP Travelilta Oulusta tullut Volvo 9700HD, ilmeisesti MNY-250 joka oli aiemminkin RA:n käytössä vuonna 2016.

ja Oulusta tuli myös toinenkin bussi samaan aikaan tuon teli-9700HD:n kanssa, eli OTP:lla numerolla #3 liikkunut CJC-940 kilpinen MB Sprinter on nykyään Rautalammin Auto #16, ja on värjättynä jo RA:n väreihin.

Tuo 9700HD on puolestaan saanut numeron #17.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:04 ----------

ja vielä järjestysnumeroton 8700 on puolestaan kilviltään SOK-488 vuodelta 2009, tämä myöskin Norjasta ja ollut ainakin viimeksi kilvillä AJ69443, ja sitä aikaisemmin KH 63682 (VIN: YV3R6M32391134505)

ja tämä 8700 liikkuu numerolla #15.
 
ja Oulusta tuli myös toinenkin bussi samaan aikaan tuon teli-9700HD:n kanssa, eli OTP:lla numerolla #3 liikkunut CJC-940 kilpinen MB Sprinter on nykyään Rautalammin Auto #16, ja on värjättynä jo RA:n väreihin.

Tuo 9700HD on puolestaan saanut numeron #17.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:04 ----------



ja tämä 8700 liikkuu numerolla #15.


Päivityksiä noihin numeroihin..

Tuo SOK-488 sai numeron #17

ja tuo MNY-250 on numerolla #61, vielä OTP:n teipeissä ja saas nähdä että värjätäänkö tuota ollenkaan Rautalammin väreihin mutta kuitenkin aktiivisesti tuo on kuitenkin ajossa ollut.

Lisäksi Suonenjoen varikolla on ollut kohta reilut parisen kuukautta Niskasen #30, joka siis Irizar. Ilmeisesti siirtymässä varmaankin Rautalammin Auton ajoon...

---------- Viestit yhdistetty klo 11:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:12 ----------

Päivityksiä noihin numeroihin..

Tuo SOK-488 sai numeron #17

ja tuo MNY-250 on numerolla #61, vielä OTP:n teipeissä ja saas nähdä että värjätäänkö tuota ollenkaan Rautalammin väreihin mutta kuitenkin aktiivisesti tuo on kuitenkin ajossa ollut.

Lisäksi Suonenjoen varikolla on ollut kohta reilut parisen kuukautta Niskasen #30, joka siis Irizar. Ilmeisesti siirtymässä varmaankin Rautalammin Auton ajoon...


ja Iisalmeen tullut tämänkuukauden alussa Norjasta reilut 10,8 metrinen B7RLE alustainen Volvo 8700LE joka on kilvin GOI-305. Auto on sijoittumassa ensivuoden alusta lähtien Lapinlahden kouluvuoroille.
 
ja Lapinlahden kouluvuoroille ensikuun alusta lähtien starttailee myös MNU-998 kilpinen pätkä Scania Vest, joka on lähtöisin Norjasta jossa on ollut kilvin JR26925. Tämä siis rekisteröity Suomeen tämänviikon perjantaina.

sekä aiemmin tullut 8700LE oli myöskin tosiaan Norjasta peräisin ja Norjan kilvet hälle on RK37924.
 
Rautalammin Auton varikolle Suonenjoelle oli ilmestynyt hiljattain takatuuppari Volvo 9700H NG, takaovella varustettu ja värityksenä kokovalkea ilman mitään teippauksia. Jäähdyttimen ritilöistä päätellen B12B alustainen, eli lieneeköhän Oulusta sitten saapunut auto #25 SMS-634 sillä tuon ulkoiset tuntomerkit täsmäisivät aiemmin OTP:lle tulleen auton kanssa.
 
Rautalammin Auton varikolle Suonenjoelle oli ilmestynyt hiljattain takatuuppari Volvo 9700H NG, takaovella varustettu ja värityksenä kokovalkea ilman mitään teippauksia. Jäähdyttimen ritilöistä päätellen B12B alustainen, eli lieneeköhän Oulusta sitten saapunut auto #25 SMS-634 sillä tuon ulkoiset tuntomerkit täsmäisivät aiemmin OTP:lle tulleen auton kanssa.

ja nyt puolestaan Suonenjoelle oli ilmestynyt tuon Volvon viereen Niskasen #36 ILE-505 B12B/9900HD NG vm. 2007. Saas nähdä että onko vaan käymässä vaiko mahdollisesti jäämässä Suonenjoen seutuville..
 
ja nyt puolestaan Suonenjoelle oli ilmestynyt tuon Volvon viereen Niskasen #36 ILE-505 B12B/9900HD NG vm. 2007. Saas nähdä että onko vaan käymässä vaiko mahdollisesti jäämässä Suonenjoen seutuville..

Tuo #36 oli hävinnyt sittemmin Suonenjoelta, joten liennee palautunut takaisin Iisalmeen.

Vuonna 2019 Rautalammin Auton #15 YHS-354 meni Niskaselle "lainaan" Iisalmeen, mutta ilmeisesti palautunut takaisin sillä näytti olevan parkissa tänään kotivarikollaan Suonenjoella. Virallisesti tuo on ollut kaikenaikaa Rautalammin Auton omistuksessa.
 
Rautalammin Auton varikolle Suonenjoelle oli ilmestynyt hiljattain takatuuppari Volvo 9700H NG, takaovella varustettu ja värityksenä kokovalkea ilman mitään teippauksia. Jäähdyttimen ritilöistä päätellen B12B alustainen, eli lieneeköhän Oulusta sitten saapunut auto #25 SMS-634 sillä tuon ulkoiset tuntomerkit täsmäisivät aiemmin OTP:lle tulleen auton kanssa.

ja tämähän oli juurikin tuo OTP #25 SMS-634, josta sittemmin nyt tuli Rautalammin Auton ja liikkuu numerolla #14. On värjätty RA:n väreihin, ja tänään oli ainakin Rautalampi-Kuopio iltapäivävuorolla.
 
ja tämähän oli juurikin tuo OTP #25 SMS-634, josta sittemmin nyt tuli Rautalammin Auton ja liikkuu numerolla #14. On värjätty RA:n väreihin, ja tänään oli ainakin Rautalampi-Kuopio iltapäivävuorolla.

ja lisää Oululaisvahvistusta Savon suuntaan, viime syksynä OTP:lle tullut MB Sprinter rekisterillä SKT-768 on siirtynyt tässä kesän aikana Rautalammin Auton kalustoon, auto on värjätty jo Rautalammin Auton pohjaväriin mutta eilen ei ainakaan vielä teippejä ollut.
 
ja lisää Oululaisvahvistusta Savon suuntaan, viime syksynä OTP:lle tullut MB Sprinter rekisterillä SKT-768 on siirtynyt tässä kesän aikana Rautalammin Auton kalustoon, auto on värjätty jo Rautalammin Auton pohjaväriin mutta eilen ei ainakaan vielä teippejä ollut.

Kun Oulusta oli tullut tuo Sprinter, niin melkein heti tuli toinen samanlainen, SLX-780 kilpinen. Tälläviikolla kun tuli vastaan niin oli vielä vanhoissa väreissään, mutta eiköhän tuo saane oikean värityksen pintaansa kunhan sopiva hetki tulee. Kalustohankintoja piti tehdä kun olivat voittaneet Suonenjoen seudulta kouluvuoroja ajettavaksi. Autot #3 (9700S) ja #15 (8700) olivat hävinneet kesän aikaan pihasta, ilmeisesti siirretty johonkin toisaalle säilytykseen.

ja aiemmin oli Suonenjoen varikon pihaan ilmestynyt Niskasen autot #50 CNS-215 (Vest), ja #51 VVH-423 (8700). Näistä tuo 8700 hävisi pois hyvin pian mutta tuo #50 on edelleen Suonenjoella. Liekköhän sitten viimeisellä matkallaan vai siirtymässä mahdollisesti Suonenjoen seudulle ajoon. Vanhoissa väreissä kuitenkin edelleen, eli ei ole ainakaan maalaamossa käynyt.
 
Kun Oulusta oli tullut tuo Sprinter, niin melkein heti tuli toinen samanlainen, SLX-780 kilpinen. Tälläviikolla kun tuli vastaan niin oli vielä vanhoissa väreissään, mutta eiköhän tuo saane oikean värityksen pintaansa kunhan sopiva hetki tulee. Kalustohankintoja piti tehdä kun olivat voittaneet Suonenjoen seudulta kouluvuoroja ajettavaksi. Autot #3 (9700S) ja #15 (8700) olivat hävinneet kesän aikaan pihasta, ilmeisesti siirretty johonkin toisaalle säilytykseen.

ja aiemmin oli Suonenjoen varikon pihaan ilmestynyt Niskasen autot #50 CNS-215 (Vest), ja #51 VVH-423 (8700). Näistä tuo 8700 hävisi pois hyvin pian mutta tuo #50 on edelleen Suonenjoella. Liekköhän sitten viimeisellä matkallaan vai siirtymässä mahdollisesti Suonenjoen seudulle ajoon. Vanhoissa väreissä kuitenkin edelleen, eli ei ole ainakaan maalaamossa käynyt.


Päivityksiä kalustoon:

Rautalammin Autolla numerolla #3 ollut B12M alustainen Volvo 9700S vm. 2004 on kesällä myyty yksityiskäyttöön joten on poistunut kalustosta. Tämän numeron #3 on perinyt tuo SLX-780 kilpinen Sprinter, joka sinisessä pohjamaalissa Rautalammin Auton teipit päällään. Tämän työnsarka on Suonenjoen kouluvuorot.

Puolestaan tuo aiemmin Oulusta tullut vastaavanlainen SKT-768 on numerolla #21, kuten myös tämäkin Suonenjoella kouluvuoroissa.


Tuo aiemmin havaittu Niskasen Vest #50 oli aiemmin hävinnyt pihasta, joten ilmeisesti palautunut Iisalmeen takaisin, puolestaan tuo #51 on edelleen Suonenjoella, välillä oli jossain muualla mutta oli näköjään ilmestynyt takaisin. Kuten myöskään RA #15 ei ole havaintoja kesän jälkeen Suonenjoen suunnilta joten nämä kaksi vastaavanlaista ei niin kovassa aktiivikäytössä ole tällähetkellä.
 
Voitko referoida juttua, koska se on maksumuurin takana?

- Traficom aikoo muistaa reilun puolen miljoonan euron polttoainemaksuilla liittyen Venäjän liikenteeseen.
- Saneerausselvittäjän mukaan ko. maksut ovat viimeisellä sijalla, jos määrätään.
- Saneerausselvittäjä ehdottaa kahdeksanvuotista maksuohjelmaa veloille, joista vakuusvelat, 700 000 maksetaan kokonaan ja lopuista reilusta kuudesta miljoonasta leikataan pois 85%
- Suurin velkoja on Scanian rahoitusliike, 2,8 miljoonaa.
- Oletan, että lehti on yrittänyt saada kommenttia, mutta jutussa siteerataan vain toimitusjohtajan heinäkuista vastausta.
 
Takaisin
Ylös