- Liittynyt
- 4 Lokakuu 2009
- Viestit
- 3,231
Viking Linelta saadun tiedon mukaan Isabella on myynnissä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Viking Linelta saadun tiedon mukaan Isabella on myynnissä.
Siis sanoivatko sinulle niin (kysyttessä?) vai oko kyseessä kumminkaiman kertoma "tieto"?
Meneeköhän Isa ensiviikolla tuuraamaan XPRS:än päivälähtöjä, kun H:kin satamalistoissa näin lukee, mene ja tiedä..
Jokatapauksessa, lopettaa Turun linjalla vasta tammikuun lopussa, koska tuuraa Amoa pari viikkoa.
Jos varustamo ei ole tuosta itse mitään ilmoittanut (en ole tsekannut) niin tuskinpa pitää paikkansa. Joskus muinoin (noin 10 vuotta sitten) tuon listan satamaan odotettavien ja jopa satamassa olevien rahtialusten tiedoissa saattoi olla isojakin heittoja.
Kaikki lähdöt Tallinnaan on XPRS:llä ainakin viikkarin varausjärjestelmässä. Eihän sinne yhtäkkiä voi lykätä hitaampaa purkkia tilalle kertomatta etukäteen?
Osaako kukaan sanoa muuttuvatko Turku-Ahvenanmaa-Tukholman linjan aikataulut ollenkaan Viking Gracen käyttöönoton myötä? Eikö kyseessä ole nopeampi alus kuin vanhat ja varsinkin päivävuoron nopeutuminen voisi olla kilpailuvaltti Tallink-Siljaan nähden.
Käsittääkseni Vikingin uutuus ei ole ainakaan merkittävästi nopeampi kuin vanha alus. Eikä toki tarviskaan. Tuolla reitillä ei aikataulua juuri muutenkaan ajamalla kiinni oteta, paria otollista paikkaa lukuunottamatta. Lisäksi kyseessä on joka suuntaan isompi alus (myös tuulipinta-alaltaan) samoille väylille. Toisin on vaikkapa Hki-Stokis-välillä, jolla on jo paremmat saumat ottaa kiinni jos pelit ja kelit antaa myöten.
Koeajoissa kellotettavat huippunopeudethan sitten voi olla jotain muuta kuin aluksille yleisissä teknisissä tiedoissa ilmoitettu "huippunopeus" eli nopeus, jota ne normaalissa reittiajossa ajoittain käyttelevät.
Nopeammalla laivalla olisi kuitenkin mahdollisuus ajaa Maarianhamina-Stokis väli ainakin puoli tuntia ellei tunnin nopeammin kuin nykyisillä.
Nopeammalla laivalla olisi kuitenkin mahdollisuus ajaa Maarianhamina-Stokis väli ainakin puoli tuntia ellei tunnin nopeammin kuin nykyisillä.
Viking Gracen huippunopeus on kyllä 1,5 solmua linjan nykyisiä laivoja korkeampi (oletettavasti ajatuksella, että suurempi nopeus mahdollistaa pienten myöhästymisten kirimisen juuri tuolla lyhyellä välillä, jolla ei ole nopeusrajoituksia),