- Liittynyt
- 28 Toukokuu 2016
- Viestit
- 369
En löytänyt foorumilta juttua tällaisesta, mutta HSL on näköjään väsännyt 5-osaisen sarjan joka löytyy HSL:n sivuilta.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
juu näin igs mainoksenEn löytänyt foorumilta juttua tällaisesta, mutta HSL on näköjään väsännyt 5-osaisen sarjan joka löytyy HSL:n sivuilta.
tuottaa varmaa vähä lisääMiksi ylipäätää laittaa rahaa tollaseen mitä kukaan ei kuitenkaa kato vaa mielummi terminaalien kunnostamiseen, yms
Miten hiton paljon‽Kun en ole markkinoinnin ammattilainen, niin mun on vähän vaikea ymmärtää, miten Höselin kannattaa laittaa 200 000 euroa sarjaan
Tämä on hyvä nosto, mutta ei oikein sellainen asia, jolle HSL voisi mitään, kun ongelma on autoilua suosiva infra.Nopeasti käy selväksi, miksi Etelä-Espoossakin moni valitsee kulkuvälineekseen auton julkisen liikenteen sijaan: se on helpompaa, halvempaa ja nopeampaa.
Laaksolahdesta kauppakeskukseen pääsisi kyllä bussilla 530, mutta matkassa kestäisi 50 minuuttia, sanoo Julia Väänänen. Lisäksi tulevat kävelymatkat pysäkeille.
Autolla matkan pituus on noin 10 kilometriä ja matka-aika noin 20 minuuttia. Samaa sanovat muutkin autoilijat.
Joo, ihan kiva sitä oli katsoa. Ei se niin kuin oikeana tv-sarjana ole mistään kotoisin, mutta tollasena pikku huumoripläjäyksenä sen katsoi ja sit tosiaan kun siellä kerta toisensa jälkeen esitettiin joukkoliikenne niin huonossa valossa, niin siitä sai ikään kuin lisähuumoria. En tiedä, onko tekijät halunneet tarkoituksella kettuilla Höselille vaikkapa omien ikävien kokemustensa perusteella, vai mistä siinä on ollut kyse. Kokonaisuutena tietysti täysin epäonnistunut, jos tarkoitus on ollut markkinoida Höseliä ja houkutella joku vaihtamaan autosta joukkoliikenteeseen.kyl ite aion kattoo
Kustannus ei ole siis kohtuuton verrattuna muuhun mainontaan, jota HSL tekee. Kävin vielä TTS:ssä tarkistamassa parit liikennöintikustannukset vertailun vuoksi. Esimerkiksi linjan 52 n. kilometrin pituinen jatke maksaa vuodessa 375 000€. (Ymmärtääkseni lähes kokonaisen) autopäivän lisääminen linjalle 500 tai 510 maksaa myös suunnilleen saman verran eli 350 000€. Koska HSL ei ole käytännössä itse vastuussa infran rakentamisesta tai kunnostamisesta, tuo on se hintataso, johon on luontevaa suhteuttaa mainonnan kulut.Sarjan kustannukset vastaavat Koskisen mukaan suurin piirtein summaa, jonka HSL voisi käyttää tv-, some-, ja mediamainontaan neljän kuukauden aikana.
Joku voisi kysyä, olisiko tuolla 200 000 eurolla saanut parempaa mainontaa kuin tuollaisen draamasarjan tuottamisella.https://yle.fi/a/74-20185816 Yhden jakson pituus on kuudesta seitsemään minuuttia. HSL:n brändi- ja markkinointipäällikkö Anu Koskinen kertoo Ylelle, että sarjan tuotantokustannukset ovat olleet noin 200 000 euroa.
Sarjan kustannukset vastaavat Koskisen mukaan suurin piirtein summaa, jonka HSL voisi käyttää tv-, some-, ja mediamainontaan neljän kuukauden aikana.
Kustannus ei ole siis kohtuuton verrattuna muuhun mainontaan, jota HSL tekee. (...) Pointtini oli kuitenkin, että yleisesti ottaen tuon pituisen lopputuloksen hinta on mitä on, ja puolen tunnin pituisen minisarjan tuottaminen ei itsessään ole huonoa rahankäyttöä suhteutettuna HSL:n muihin kuluihin – erityisesti mainontakuluihin.