- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,492
Mites en ole aikaisemmin tätä tajunnut? Nyt pääsen Malmi-Tikkurila-matkani hintaan 2.40€:smile:
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pääset tai sitten et. Itselleni kävi joskus pienempänä niin, että yritin matkustaa lähijunalla joltakin pääradan asemalta - en muista miltä - Helsingin puolelta Tikkurilaan, jossa isäni oli odottamassa. Mukanani oli tasaraha vyöhykelippuun, jota pyysinkin, mutta konnari tarjosi vain kalliimpaa seutulippua; kuulemma ainoa vaihtoehto YTV-alueella. Pääsin sitten liputta (!). En tiedä, ovatko käytännöt sittemmin muuttuneet. Malmilla tosin taitaa nykyään olla VR:n automaatteja, joista voisi vyöhykelipun saadakin (sikäli kuin ne muuten toimivat).Mites en ole aikaisemmin tätä tajunnut? Nyt pääsen Malmi-Tikkurila-matkani hintaan 2.40€:smile:
Vaan tuntuu silä että, konnarit tunkee melkee väkisin sitä vyöhykelippua (ihan kuin ikinä ei ois kuullutkaan lähiseutu tai kokoaluelipusta ) HSL-brändãtyssã FLIRT-junassa voitaisiin kyllä myydä ensisijaisesti HSL:n-lippuja kun se vain HSL-alureella liikkukin! Kerrankin olin N-junassa ja joku jolla oli polkupyörä, kysy konnari että missä hän jäisi, että olis vaan päässy rahastamaan pyörästä! (siis jos hän olisi mennyt keravan puolelle, mutta jäi Korsossa) Kuinkakohan moni tietämãtön on maksanut myös polkupyörästä, kun on mennyt Keravalle esim. Tiksistä? Eikös tämä HSL-alueen sisäinen VR:n (ABC/BC/C) vyöhykelippubisnes haittaa josasain määrin HSL-lippujen menekkiä ja mitenköhän asiaan suhtudutaan HSL:llä, ois kiva tietää. Ei ihme että HSL-liput kallistuvat koko ajan! En ole vyöhykelippuja vastaankaan mutta miksi tästä ei mainita missään. PS. Miten on mahdollista että olen pääsyt HSL-alueen busseihin vyöhykelipun kanssa!?! HSL/VR:n sivuilla ei missään mainita vyöhykelippujen kelpoisuudeta muussa liikenteessä. Joku asiasta enemmän tietävä saisi oikaista näkemystäni. Tietääkseni lippuvyöhykeuudistus muuttaa asiaa.
Esimerkiksi juuri Keravalta junaan nousee päivittäin satoja/tai kymmeniä Tuusulalaisia ja Sipoolaisia opiskelijoita, jotka eivät saa HSL:n alennuslippua koska eivät asu HSL-alueella. -- Jos vyöhykelippujen myynti Keravalta loppuu, olisi HSL:n syytä lisätä kertalippuihinsa opiskelija- ja eläkeläisalennukset kaikille tasapuolisesti.
Tuusula ja Sipoo (toistaiseksi) eivät rahoita HSL:ää mitenkään. HSL on jäsenkuntiensa verorahoista rahoitettu, joten opiskelija-alennus annettaan tasapuolisesti kaikkien niiden kuntien asukkaille, jotka HSL:ää rahoittavatkin. HSL voinee antaa alennuslipun myös tuusulalaisille opiskelijoille, jos Tuusulan kunta sen suostuu rahoittamaan.
Mutta jos kaikki saisivat opiskelija- ja eläkeläisalennukset, ei se heiluttaisi HSL:n taloutta juuri ollenkaan.
Asioista tietämättömänä onko Mansesterissä asuvalle 18v opiskelijaklopille mahdollista saada arvoa sisältävä kortti?
Haltijakohtainen matkakortti sopii yhteiskäyttöön esimerkiksi yrityksille, perheille ja ulkopaikkakuntalaisille. Sitä voi käyttää kuka tahansa samaan asiakasryhmään kuuluva, jonka hallussa kortti on.
www.hsl.fi:stä löytyy kaikki tieto:
Sille voi ladata niin arvoa kuin kauttakin, mutta henkilökohtaista korttia kalliimmin hinnoin.
Paitsi että arvoliput ovat kuitenkin samanhintaisia, jos oikein muistan. Asiaa en jaksa tarkistaa. Kausilippu on sitten taas kalliimpi kuin henkilökohtaisella kortilla.