Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Kyllä se linjaliikenteen alkaessa oli jo ihan kunnon betoniasema.
Raitioteillä oli Helsingissä ihan virallisesti sekä pysäkkejä että asemia jonnekin 50-luvulle (?) asti. Ero oli siinä, että asemilla pysähdyttiin aina, pysäkeillä vain tarvittaessa.
Tuosta metroasemasta Siiltie: Suomen Raitiotieseura ry:n sivut (www.raitio.org) kertovat seuraavaa: "01.07.1985 Siilitien asema valmistui. Asema oli ollut käytössä liikenteen alusta asti mutta keskeneräisenä ja tilapäisjärjestelyjen varassa. Valmiiksirakentaminen aloitettiin 10.1984. Osa töistä jouduttiin (mm katos) tekemään yöaikaan."
Eli kyllä Siiltie oli enemmän tai vähemmän "puolivalmis" ensimmäisinä vuosina, vaikkakaan ei niin alkeellinen kuin koejunien testiliikenteen aikana 1970-luvulla. Seisake tässä yhteydessä on ehkä vähän puhekielinen ilmaisu, aseman statuksella se ilman muuta oli jo 1982 tilanteessa.
Tämä sivusto käyttää evästeitä sisällön personoimiseksi, käyttökokemuksesi räätälöimiseksi sekä pitämään sinut kirjautuneena sisään mikäli rekisteröidyt.
Jatkamalla tämän sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön.