Metrohavaintoja 2016

6.12 klo 13.42
202 ruoholahteen päin ajoi ilman kuulutuksia ja missään kilvissä ei lukenut esim pysäkkejä ( ei siis mitään ei sisällä ei ulkona).
 
Herttoniemessä oli lappu: "Asemalla testataan uusia laiturinäyttöjä". Näin siis vain tämän otsikon metron ikkunasta. Uusitaanko näytöt taas vai mitä tämä tarkoittaa?
 
Eilen siellä oli toisessa päädyssä ainakin pimeitä näyttöjä tai pois käytöstä olevia/oleva. Mahtaisko liittyä tuohon sitten.
 
Eilen siellä oli toisessa päädyssä ainakin pimeitä näyttöjä tai pois käytöstä olevia/oleva. Mahtaisko liittyä tuohon sitten.

Asiasta paremmin tietämättä veikkaan, että kyseessä on jotain Länsimetroon liittyvää. Siemensin vehkeethän eivät sinne asti ulotu eivätkä siten ole ohjaamassa laiturinäyttöjä, joten jotain viritelmiä täytyy tehdä ja viritelmät saattavat ulottua myös vanhalle osuudelle. Tietääkseni nykyisiä näyttöjä ei kuitenkaan olla vaihtamassa (ehkä).
 
8.12. n. klo 14.10 junat seisoivat Itäkeskuksessa molempiin suuntiin. Metrovalvomo kuulutti, että järjestyshäiriö Kalasatamassa viivästyttää vielä viisi minuuttia. En tiedä, kauanko oli kestänyt sitä ennen. Astuin kyytiin Vuosaaren junaan, joka seisoi sen viisi minuuttia ja lähti sitten jatkamaan matkaa. Mikä hässäkkä lienee ollut?
 
Myös vaunussa 144 toinen sivulinjakilpi pimeänä.
Mikä on tämmöisille huomioille oikea väylä?
 
Ihanko varmasti näit 303:n? Tietääkseni se on vielä rikki kesäisen kolarin jäljiltä eikä korjausta ole vielä aloitettu.

303-A vaunu seisoo varikon huoltohallissa yksin, irrallaan muusta junasta. Lienee käynyt suuremman luokan lipsahdus, jos linjalle on erehdytty laittamaan juna ilman toista päätyvaunua. ;)
Muun muassa 305 ja 309 ovat olleet tuolloin ajossa ja näistä ainakin 305 voi sopivasti silmiä siristäen alkaa näyttää hieman 303:lta, miksei 309:kin, jos tarpeeksi siristää. Näiden lisäksi linjalla olivat 304, 310, 314 ja 315.
 
Huomoitava havainto mielestäni on nyt se, että ainakaan itselläni ei ole ollut nokkiksesta havaintoja linjalla ainakaan kuukauteen.
 
Takaisin
Ylös