M300:ssa jarrutushidastuvuudet ovat nimellisesti ihan samaa luokkaa kuin M200:ssa, eli määrittelyistä tämän eron syy ei löydy. Jarrujärjestelmä kuitenkin toimii sikäli hieman eri tavalla, että sähköjarru toimii pidempään ja siirtymä levyjarrulle tehdään siten myöhemmin, lähempänä pysähdystä. M200:ssa juna on siis levyjarruilla siinä vaiheessa, kun kuljettaja alkaa tehdä jarrutuksen loppukevennystä (tosin jarrut reagoivat aika pitkällä viiveellä, eli pitää osata ennakoida). M300 on todennäköisesti vasta siirtymässä levyjarrulle, joka voi jollain tavalla vaikuttaa lopputulokseen, tosin en itse muista, että loppukevennyksen tekemisessä olisi ollut erityistä huomioitavaa. M300:n hieman jäykempi jousitus voi korostaa loppunykäystä M200:aa enemmän, mutta ei näiden kahden välillä merkittävää eroa pitäisi tuosta tulla.
Jos jarrutuksen lopussa tulee ihan todella huomattava hidastuvuuden kasvu, niin silloin voi kyse olla kiskojarrujenkin käytöstä. Niiden voima kasvaa merkittävästi nopeuden vähentyessä ja korostuu juuri pysähtymisen kynnyksellä. Olettaisin kuitenkin, että olisit huomannut, jos kiskojarruilla olisi säännöllisesti joka asemalla pysähdytty.