Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä johtuuko M300:n siirtymisestä myöhemmin levyjarruille, mutta M300 on pysähtyessä paljon herkempi tekemään loppunykäyksen kuin M200. M200:lla voi tehdä tiukankin jarrutuksen, kunhan lopettaa sen siinä vaiheessa kun levyjarrut tulevat käyttöön (juuri ennen pysähdystä), jolloin itse pysähdyksestä tulee pehmeä. M300:lla taas pitää siirtyä n. 30% jarrutehoon tai pienempään junan ollessa vielä selvästi liikkeessä, jos haluaa välttää nykäyksen junan pysähtyessä. Käytännössä se johtaa siihen, että ihan jarrutuksen lopuksi pitää "lirutella" pieni matka hidasta vauhtia, koska 30% jarruteholla hidastuvuus on sen verran pieni.
Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta kyllä kuljettajametroon. Onkohan tämä nimenomaan jäänne siitä, että junien piti tulla automaattiajoon? Automaatti kyllä toki osaisi tarkastikin säätää jarrutustehoa.
Tuo on kyllä matkustusmukavuuden kannalta huono, jos ei nyt viikottain niin ainakin useasti kuukaudessa kyllä sattuu sellaisen kolmesatasen kyytiin, jossa pitäisi olla 'Pitäkää tiukasti kiinni' varoitukset pysäytysten aikana. Ikävää erityisesti vanhusten kannalta ja pari kertaa tullut todistettua läheltäpiti -tilanteita eli on melkein kaaduttukin.
En toki tiedä miten suurena ongelmana tätä pidetään vai pidetäänkö, mutta hypoteettisesti, kuinkakohan vaikeaa olisi säätää levyjarruille siirtymän samankaltaiseksi M200-junien kanssa?
Puotilan metroaseman näytöt ovat olleet mustana jo muutama päivää.
Onko näitä peruskorjauksia koottu jonnekin yhteen paikkaan kattavasti? Itse toki olen silmään osuneita tänne foorumille laittanut, mutta on hyvinkin voinut mennä itseltä jotain ohi.
Onpas erikoista, jos siinä ruotsinkielisinä niminä näkyy todellakin vanhat nimet, joita ei tuotannon puolella edes ehditty käyttää. Vastaavat nimet suomeksi olivat Jousenpuisto ja Otaniemi. Otaniemi saattaa olla metroliikenneyksikön joissakin järjestelmissä yhä hengissä, mutta ei yleisölle näkyvässä informaatiossa.24.9
Vaunuparin 211-212 sisänäytöt näyttävät Urheilupuiston metroaseman ruotsinkielisenä nimenä Bågparken ja Aalto-Yliopiston nimenä Otnäs.
Toivottavasti jäävät. En ole aikasemmin kuullut nimeä Jousenpuisto, mutta käytän itse nimeä Otaniemi vaikka se ei ikinä ollutkaan virallisesti käytössä. Mukava jos se säästyisi ainakin yhdessä yksikössä ruotsiksi.24.9
Vaunuparin 211-212 sisänäytöt näyttävät Urheilupuiston metroaseman ruotsinkielisenä nimenä Bågparken ja Aalto-Yliopiston nimenä Otnäs.
24.9
Vaunuparin 211-212 sisänäytöt näyttävät Urheilupuiston metroaseman ruotsinkielisenä nimenä Bågparken ja Aalto-Yliopiston nimenä Otnäs.
Metro oli poistumassa peruskorjauksesta. Paikkatutkinta tehty illalla. Ei henkilövahinkoja.