- Liittynyt
- 2 Toukokuu 2007
- Viestit
- 2,402
Oletteko jo käynyt Päivälehden museossa metronäyttelyssä? Minä olin äsken. Se metrosimulaattori on makee!
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Oletteko jo käynyt Päivälehden museossa metronäyttelyssä? Minä olin äsken. Se metrosimulaattori on makee!
..ja joka tapauksessa se pysäyttäminen ei ole missään määrin realistista :-| Jarrutuksen keventäminen tai edes rullaaminen ei onnistu. Jos olet aloittanut jarrutuksen ja siirrät kahvan keskiasentoon, simu jatkaa jarruttamista. Jos sitten yrität estää ennenaikaisen pysähtymisen ottamalla hiukan vetoa, alkaa simu kiihdyttää reippaasti, ja vaikka heti perään jarruttaisit täydellä teholla, kestää tolkuttoman kauan, ennen kuin simu alkaa jarruttamaan... Ja sitten onkin jo asemalaituri loppunut... Kai tuohon kikkailuun voisi tottua, mutta totuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, valitettavasti.Aseman kohdalle pysähtyminen ei onnistu ehkä ekalla yrittämällä.
Olisipa mukava, kun saisi tommosen simulaattorin kotiin!
Mikseivät ne suoraan tee siitä PC-kopiota, että kaikki metrofriikit pääsisivät kotona ajelemaan?
Esim. MS-Train Simulatorilla tai muulla vastaavalla tuollaisen voisi tehdä. Mutta se vaatii paitsi taitoja, myös aikaa. Saksassa alan harrastajat ovat mallintaneet ainakin MST:lle yhden Ruhrin alueen Stadtbahn-linjan. Suomessakin on jonkin verran simuharrastajia, ja joitain ajatuksia lienee ollutkin.Olisipa mukava, kun saisi tommosen simulaattorin kotiin!
Mikseivät ne suoraan tee siitä PC-kopiota, että kaikki metrofriikit pääsisivät kotona ajelemaan?
Kun käy Saksassa minkä tahansa kodinkonetavaratalossa, niin noita junasimulaattorien lisäosia löytää pilvin pimein. Raitiovaunu- tai metrolinjoista tehtyjä lisäosia en ole nähnyt, mutta S-Bahn -radoista niitä on tosiaan tehty joitakin.Esim. MS-Train Simulatorilla tai muulla vastaavalla tuollaisen voisi tehdä. Mutta se vaatii paitsi taitoja, myös aikaa. Saksassa alan harrastajat ovat mallintaneet ainakin MST:lle yhden Ruhrin alueen Stadtbahn-linjan. Suomessakin on jonkin verran simuharrastajia, ja joitain ajatuksia lienee ollutkin.
Ehkä hätä ei sittenkään ole suurin. Kakkos-, kolmos- ja nelossijat edellä kerrotussa äänestyksessä menivät Kaisaniemelle, Kampille ja Hakaniemelle; ne kaikki sijaitsevat syvällä maan alla. Kuten Compact itsekin kertoi, pinta-asemat Myllypurosta koilliseen eivät pärjänneet kisassa edes yhdenkään äänen verran.Pimeään Espoon peruskallioon ei sellaista saa.
Vuosaaren aseman lasikatteinen osa onkin kesälämpimillä kuin kasvihuone (toki ilman kasveja). Talviviimassa se ei kovinkaan suojaisa ole.Vuosaaren asema on valittu vuoden metroasemaksi. Valinnan tekivät kuljettajat eli alan ammattilaiset, joilla on näkemystä kaikkiin metroasemiin.
Tulevan Etelä-Espoon metroradan asemat ovat haasteellisessa tilanteessa. Palkinnon sai nyt maanpinnalla sijaitseva auringonvaloisa, vaalea, lasikatteinen ja ilmava Vuosaaren "kasvihuone", jollaista ei voi rakentaa maanalle. Pimeään Espoon peruskallioon ei sellaista saa.