- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 275
Kas kun ei ole laitettu Ruoholahden ja Sörnäisten tai Kalasataman väliä sahaamaan vaikkapa parin vaunun junaa. Tuolla välillä ei liene esteitä tiuhempaan kulkuun muiden junien odotellessa vapautuvaa raidetta.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kas kun ei ole laitettu Ruoholahden ja Sörnäisten tai Kalasataman väliä sahaamaan vaikkapa parin vaunun junaa. Tuolla välillä ei liene esteitä tiuhempaan kulkuun muiden junien odotellessa vapautuvaa raidetta.
Minun puolestani voitaisiin metron normaaliliikenteenkin aikana liikennöidä linjaa 99 ruuhka-aikaan esim. 20 minuutin vuoroväleillä.
Kas kun ei ole laitettu Ruoholahden ja Sörnäisten tai Kalasataman väliä sahaamaan vaikkapa parin vaunun junaa. Tuolla välillä ei liene esteitä tiuhempaan kulkuun muiden junien odotellessa vapautuvaa raidetta.
Niin, tai edes Mellunmäkeen, koska sinne pitää ajaa vaihtometrolla.Mietin, että miksihän idässä ei tehty sellaista ratkaisua, että olisi laitettu metroa korvaavat bussit lähtemään Mellunmäestä ja Vuosaaresta, keskustan päässä bussit olisi jatkettu Ruoholahteen asti. Näin toimimalla metrossa olisi arvatenkin vähemmän tungosta kuin nyt.
Selityksiähän toki löytyy, esimerkiksi siitä, että 99:n likennöintikustannukset lähes tuplaantuisivat, kun reittiä pidennetään toisella 10:llä minuutilla. Tosin jos ajatellaan vain kustannuksia, niin mitäpä sitä 99:ä ajamaan ollenkaan, sillä kustannusten puolesta on halvempaa vaan pakkautua tiiviimmin sekä jakaa kuormaa eri vuoroille = ajaa junat täysinä ja jättää matkustajat odottelemaan seuraavaa metrovuoroa.